اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ساخت و ساز‌ غیرمجاز در حریم راه‌ها، اصلی‌ترین عامل تصادفات در جاده‌های کرمانشاه

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ساخت‌ و‌ ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها، از مهم‌ترین عوامل تأثیر‌گذار در بروز تصادفات رانندگی محسوب می‌شود‌.

ساخت و ساز‌ غیرمجاز در حریم راه‌ها، اصلی‌ترین عامل تصادفات در جاده‌های کرمانشاه

علی سلیمی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهمترین عوامل تأثیر‌گذار در بروز تصادفات رانندگی به حساب می‌آید، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌ها با ضریب شکنندگی و صدمه بالا محسوب می‌شود‌.

وی گفت: براساس تحقیقات و آمارهای موجود؛ بیشترین جابجایی کالا و مسافر‌ از طریق سامانه جاده‌‌‌ای انجام می‌شود و در همین راستا حفظ جسم راه و حریم جاده بسیار مهم است و افزایش جمعیت، رشد فزاینده ترافیک، تولید خودرو و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی بیش از پیش نیاز به ارتقاء‌، توسعه و تعریض جاده‌ها را می‌طلبد، اما ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها روند توسعه را کاهش می‌دهد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: حفظ و نگهداری راه‌های موجود، یکی از وظایف ذاتی و اصلی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلقی می‌شود که با وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی با تکیه بر تلاش راهداران در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

وی عنوان کرد: شهروندان باید نسبت به خطرات توقف خودرو در حریم راه‌ها آگاهی داشته باشند و از این کار اکیدا پرهیز کنند. هر ساله قسمت زیادی از اعتبارات‌ صرف حفاظت از حریم راه‌ها می‌شود، آگاهی از این موضوع و عدم توقف در حاشیه راه‌ها، گزارش ساخت و سازهای غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح، مرکز مدیریت راه ها با شماره تماس ۱۴۱ و یا گشت‌های راهداری نماد بارز شهروندان آگاه، مسئول و آگاهی از حقوق شهروندی است‌.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول