اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

قالیباف: پیگیر بازگشایی بازارچه مرزی در خراسان‌شمالی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درصدد هستیم تا به‌زودی صادرات از استان خراسان شمالی از سرگرفته شده و بازارچه مرزی افتتاح شود.

قالیباف: پیگیر بازگشایی بازارچه مرزی در خراسان‌شمالی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش صنعتگران، کارآفرینان، کشاورزان و دامداران خراسان‌شمالی که در شهرک صنعتی شیروان برگزار شد اظهار کرد: کارآفرینان نیروهای نوآور، خلاق و جوان هستند که باید با یک نگاه و رویکرد دقیق و نگرش بلند در مسیر جنگ اقتصادی که پا به میدان گذاشته‌اند پیش روند.

وی گفت: یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد ما، رانتی بودن تولید است، رانت اگر هدفمند، کاهنده و مشروط نباشد تولید را منهدم می کند، نمونه روشن آن صنعت خودرو کشور است که قطعه ساز، کارخانه، مصرف کننده و دولت همه باهم ناراضی هستند، این چه کاری است اصرار به انجام کاری داریم که همه ناراحتیم از آن.

قالیباف تصریح کرد: الزاما هر رانتی به تولید مفید نیست اما گاه اگر کمک دقیق و هدفمند به تولید نشود  کار پیش نمی رود، در ادبیات اقتصادی می شود گفت که ما برای تولید نیازمند تجهیز منابع هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی در بحث اشتغال انجام شد، منجر به رضایت نسبی شده بود ولی در سال ۱۴۰۱ به دلیل برخی مسائل تبصره ۱۸  اشتغال و تولید در حد صفر بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال رشد تولید و مهار تورم هستیم، لازم است تجهیز منابع انجام دهیم، زیرا رشد تولید فقط از این راه حاصل می‌شود.

قالیباف در خصوص مسئله مهم انتقال آب سردآب‌سرانی به شهرهای استان نیز بیان کرد: همه باید بسیج شویم تا آب شرب، کشاورزی و صنعت را تأمین کنیم و مجدانه پیگیریم تا در مرحله اول آب‌سرانی به سد بارزو برسد و از آن محل تقسیم شود.

قالیباف در انتها به مذاکرات و تمهیدات انجام‌شده در خصوص بازارچه مرزی ترکمنستان اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم تا به‌زودی بحث صادرات از استان محروم خراسان‌شمالی را انجام شود تا گره از مشکلات اقتصادی این استان باز شود.

پایان پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول