اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمادگی نیروهای چچن برای استقرار در دونتسک

رئیس منطقه چچن که در کنار روسیه علیه اوکراین مبارزه می‌کند، گفته است که نیروهایش آماده استقرار در منطقه دونتسک می‌شوند.

آمادگی نیروهای چچن برای استقرار در دونتسک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رمضان قدیرف» رئیس منطقه خودمختار چچن که نیروهایش برای ارتش روسیه علیه اوکراین مبارزه می‌کنند، روز گذشته (سه‌شنبه) در پستی که در تلگرام منتشر کرده بود تصریح کرد که برای استقرار مجدد نیروهایش در منطقه تحت روسیه جمهوری خلق دونتسک (DPR) واقع در شرق اوکراین دستور دریافت کرده است.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، قدیروف در پیامی در تلگرام در اینباره نوشت: «دوستان، یگان چچن دستور جدیدی برای استقرار مجدد نیروهایش دریافت کرده است. قلمرو جمهوری خلق دونتسک به منطقه مسئولیت تبدیل شده است».

وی ادامه داد: « طبق دستور، رزمندگان واحدهای چچنی باید عملیات رزمی فعال را آغاز کرده و تعدادی شهرک را آزاد کنند».

رهبر چچن با تأکید بر همکاری چچن و روسیه علیه نیروهای اوکراینی تصریح کرد: «یگان های رزمی با حمایت فعال وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای فعالیت‌های تهاجمی آماده می‌شوند».

قدیروف سپس گفت: «دستورات مشابهی برای آغاز حمله» از سوی دیگر یگان‌های «اخمت» دریافت شده است که در «بخش‌های جایگزین خطوط تماس بین مناطق زاپروژیا و خرسون» واقع شده است.

از طرف دیگر،وزارت دفاع روسیه در خصوص عملیات ارتش روسیه در خارج از دونتسک منطقه دونباس گفته است که نیروهای تیپ ۵ و گروهان اخمت در حال انجام عملیات تهاجمی موفق در جهت «مارینسکی» در 30 کیلومتری غرب پایتخت جمهوری خلق دونتسک هستند.

یگان اخمت، بخشی از گارد ملی روسیه و در  جمهوری چچن مستقر است. نام این گارد از اسم احمد (اخمت) قدیروف، اولین رئیس و پدر «رمضان قدیرف» رئیس فعلی منطقه چچن گرفته است.

رهبر چچن افزود: «فعالیت‌های آموزشی تاکتیکی نیز در آن‌جا انجام شد، وظایف بین فرماندهان و مبارزان، مطالعه منطقه و وضعیت نیروهای دشمن انجام شد».

در مهرماه سال گذشته،‌ پوتین بسیج بخشی از نیروها را در ادامه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین اعلام کرد و پس از آن رئیس‌جمهور روسیه اسناد الحاق چهار منطقه از اوکراین را امضا کرد و ساکنان آن‌ها را شهروند روسیه خواند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند. اوکراین اخیراً شهر باخموت را در مواجهه با نیروهای یک شرکت خصوصی نظامی با نام «واگنر» از دست داد و علاوه بر آن متحمل ده‌ها هزار نفر تلفات شد. نام باخموت اکنون به آرتموفسک تغییر کرده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول