اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دستاوردهای یک گردهمایی بزرگ

نخستین گردهمایی هنرمندان و سینماگران انقلاب و دفاع مقدس یک اتفاق بزرگ در حوزه جبهه فرهنگ انقلاب در طول یک دهه گذشته است.

دستاوردهای یک گردهمایی بزرگ

خبرگزاری فارس-گروه سینما: نخستین گردهمایی هنرمندان و سینماگران انقلاب و دفاع مقدس یک اتفاق بزرگ در حوزه جبهه فرهنگ انقلاب در طول یک دهه گذشته است. سازمان سینمایی در آغاز سال جدید تلاش کرده موقعیت تازه و متفاوتی برای سینمای ایران تعریف کند و پس از یک سال سخت و پر از حادثه فرمان را به سمت همدلی ونزدیکی اهالی سینما بگیرد.

به نظر می‌رسد نخستین گردهمایی هنرمندان و سینما گران انقلاب و دفاع مقدس دقیقا با همین دیدگاه برگزار شده است. اینکه سازمان سینمایی به سمت «وحدت متکثرِ» چشمگیر، فارغ از فرعیات دست و پاگیر رفته افق تازه‌ای را برای این سازمان پدید آورده است.

واقعیت این است بعد از حوادث سال گذشته رفته رفته خلل‌ها ونارسایی‌هایی در همه شعوب سینمایی در حال بوجود آمدن بود و لازم بود تدبیری اندیشیده شود تا جلوی گسترش چنین اتفاقی را بگیرد. گردهمایی هنرمندان و سینما گران انقلاب و سینمای دفاع مقدس از آن جهت مهم است که توانست طیف وسیعی از هنرمندان را با خود همراه سازد و جلوی این شکاف‌ها را بگیرد.

حتی خوش گمان‌ترین آدم‌ها هم فکر نمی‌کردند که سازمان سینمایی بتواند این حجم از آدم‌های مختلف با دیدگاههای متنوع را زیر یک سقف جمع کند.

به این اسامی نگاه کنید: جمشید هاشم پور، مسعود جعفری جوزانی، کمال تبریزی، رسول صدر عاملی، ابوالقاسم طالبی، مصطفی رزاق کریمی، مسعود ده نمکی، مهرداد خوشبخت، جمال شورجه، پرویز شیخ طادی، علیرضا زرین دست، محمد مهدی عسگر پور،محمد علی باشه آهنگر، عبدالله باکیده، حامد حسینی، سید جمال ساداتیان، هادی مقدم دوست، شاهین باباپور، دانش اقبا شاوی، احمد نجفی، محمد رضا شریفی نیا، حبیب اسماعیلی، مهدی سجاده چی، مسعود اطیابی، رضا ایرانمنش، لیلی عاج، محمد رضا ورزی، حمید زرگر نژاد، حمید بهمنی، علی شاه حاتمی، عباس رافعی، انسیه شاه حسینی،محمد رضا عرب، ناصر شفق، مهدی فرجی، مجید شاه حسینی، رضا رستگار، محمد رضا عباسیان، محمد صنعتی، محمد رضا شجاعی، ستار کاکایی، مهدی مطهر، جلیل شعبانی، علی رویین تن، اباذر جوکار، محمد یاشار نادری، احمد میر علایی، سعید سعدی، علی قائم مقامی، حجت الله سیفی، سهیل کریمی، محمود جوانبخت، حبیب احمد زاده، محمد رضا شرف الدین، مهدی کریمی، امیر سماواتی، یاسمن نصرتی، محمد بدرلو، علی آشتیانی پور، امیر حسین شریفی، محمد علی عسگری، سید امیر سید زاده، علی نوری اسکویی، سیاوش حقیقی و ... برخی از چهره‌هایی هستند که در این ضیافت شرکت کرده بودند.

جمع شدن این تعداد از چهره‌های شناخته شده سینمای ایران زیر یک سقف این نوید را می‌دهد که قرار است امسال سینمای ایران تا حد امکان از حواشی دور باشد و از ظرفیت هایش برای تولید آثار جذاب و ماندگار بهره جوید.

در حال حاضر برای خانواده سینما هیچ چیز مهمتر از آرامش در جامعه و اشتغال وجود ندارد و هر سیاستی که بتواند این دو مولفه را فراهم سازد باید قدر آن را دانست.

سازمان سینمایی با شناخت کامل از وضعیت سینمای ایران در یک سال گذشته همه «هم» خود را بر روی این مهم متمرکز کرد که بتواند مساله اشتغال و معیشت را در خانواده سینما حل کند.

به همین خاطر هم بود که رییس سازمان سینمایی در پیام عید نوروز خود اولویت اصلی‌اش را تامین معیشت و رفاه اهالی خانواده سینما عنوان کرد. یعنی همان چیزهایی که با همه‌گیری ویروس کرونا، مساله تورم و گرانی و بروز برخی ناآرامی‌ها در کشور به شدت آسیب دید وباید برای ترمیم و بهبود آن چاره‌ای اندیشیده می‌شد.

آنچه مهم است این است که جامعه سینمایی ما بیش از هر چیز به شنیدن صدای یکدیگر، رواداری و همدلی برادارنه نیاز دارد. گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس نمادی از یک تفوق و نشان روشنی از همدلی بین خانواده بزرگ سینمای ایران است که باید آن را قدر دانست و اسبابی فراهم آورد که بازهم شاهد چنین حرکت‌هایی از سوی سازمان سینمایی باشیم.

گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس در زمانه فعلی به تنهایی یک دستاورد محسوب می‌شود که باید برای گسترش و به بار نشستن هر چه بیشتر آن همه نهادها و ارگان‌های مربوطه پای کار بیایند و از آن حمایت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول