اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافقت صد درصدی کمیسیون صنایع مجلس با لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: کار لایحه دو فوریتی واردات خودروی دست دوم در کمیسیون صنایع به پایان رسیده و ما با این لایحه در کمیسیون موافقت صد درصدی داشته‌ایم.

موافقت صد درصدی کمیسیون صنایع مجلس با لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس؛ آزادسازی واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده از مسائلی بوده که طی سال‌های اخیر مورد بحث کارشناسان قرار داشته و اخیرا نیز با توجه به افزایش قیمت خودرو در کشور و تقاضای موجود در جامعه این موضوع مجددا مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس و دولتمردان قرار گرفت.

بر همین اساس معصومه پاشایی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در این باره گفت: کار لایحه دو فوریتی واردات خودروی دست دوم در کمیسیون صنایع به پایان رسیده و ما با این لایحه در کمیسیون موافقت صد درصدی داشته‌ایم.

براساس گفته این نماینده مجلس لایحه دو فوریتی خودروی دست دوم پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: برای پاسخگویی به عطش نیاز در بازار و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در این حوزه باید واردات خودروی دست دوم در دستورکار قرار گیرد.

پاشایی با تاکید بر اینکه واردات خودروی دست دوم از نظر اقتصادی برای ما به صرفه است و ارزبری کمتری دارد؛ افزود: واردات خودروی دست دوم در بسیاری از کشورها و حتی کشورهای پیشرفته انجام می‌شود و در این کشورها نیز بخشی از نیاز خود به خودرو را از این طریق تامین می‌کنند.

این نماینده مجلس ضمن درخواست از اعضای تشخیص مصلحت نظام برای موافقت با واردات خودروهای کارکرده خاطرنشان کرد: واردات خودروی نوع خارجی هم در حال انجام است و امروز به گمرکات کشور رسیده و در حال ترخیص از گمرک و ورود به کشور است.

رئیس مجلس هم اخیرا گفته بود که منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد. سخنگوی دولت نیز با اشاره به استقبال دولت از اظهارات قالیباف تاکید کرد که در مرحله اول، خودروهای کارکرده مناطق آزاد وارد کشور می‌شود.

پایان پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول