اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آناتولی: مصر از هنیه برای سفر به قاهره دعوت کرده است

یک خبرگزاری ترکیه‌ای می‌گوید که قاهره از رئیس دفتر سیاسی حماس دعوت کرده که برای بررسی برخی مسائل مربوط به نوار غزه طی چند روز آینده به مصر سفر کند.

آناتولی: مصر از هنیه برای سفر به قاهره دعوت کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «آناتولی»، عصر امروز (چهارشنبه)، به نقل از یک منبع فلسطینی که او را آگاه خواند، خبر داد مصر از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای سفر به قاهره دعوت به عمل آورده است.

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، گفت: «هنیه دعوتی از مصر برای سفر به قاهره طی چند روز آینده به منظور گفت‌وگو با برخی مقامات مصری دریافت کرده است.»

به گفته این منبع، رئیس دفتر سیاسی حماس  در این سفر برخی مسائل مربوط به فلسطین، اوضاع نوار غزه، فرایند بازسازی و آشتی گروه‌های فلسطینی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده و آن را رد یا تایید نکرده است.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که اخیرا در سفری سه‌روزه وارد قاهره شد، امشب مصر را به مقصد رام‌الله ترک خواهد کرد.

محمد اشتیه، روز سه‌شنبه هفته جاری، در دیدار با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات، پاره‌ای از مسائل به‌یژه راه‌های کاهش محدودیت‌های تحمیل شده علیه مردم غزه، تسهیل فرایند عبور و مرور از گذرگاه‌های این باریکه، برق‌رسانی از مصر به غزه و روند بازسازی این نوار را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دو طرف همچنین درباره لزوم «نقش مصر در فرایند ساخت یک ایستگاه آب‌شیرین‌کن با کمک مالی خیرین نوار غزه و فعالسازی شبکه‌های تلفن‌همراه فلسطینی در مصر» گفت‌و‌گو کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول