اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مراقب باشیم در واکنش به مسئله حجاب دچار مکر دشمن نشویم

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بر لزوم کشف استراتژی دشمن‌ در‌ بحث حجاب تاکید کرد و گفت: باید زاویه نگاه و واکنش به مسئله حجاب به گونه‌ای باشد که دچار مکر دشمن نشویم.

مراقب باشیم در واکنش به مسئله حجاب دچار مکر دشمن نشویم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بیست و هفتمین نشست گفتمان برتر فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری با موضوع عفاف و حجاب عصر امروز در اردوگاه فرهنگی ایثار واقع در روستای چم‌عالی شهرستان سامان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری در این نشست گفت: برای تحلیل حجاب در عصر حاضر می‌توان به سه رویکرد بررسی رسید که رویکرد اول حجاب به عنوان یک امر فردی و یک تکلیف در برابر خداوند است که تخلف از آن عصیان و توبیخ هم دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و  بختیاری ادامه داد: رویکرد دوم در تحلیل مسئله حجاب رویکرد اجتماعی است که عدم‌ رعایت آن در اجتماع از نوع حب و دوست داشتن و نشان دادن زیبایی‌هاست که تزلزل اجتماعی را منجر می‌شود و بنیان خانواده را از بین می‌برد که باید واکنش مناسب با آن‌ انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد سوم، حجاب یک ابزار برای مبارزه با یک‌ نظام سیاسی است که در منظومه معارف نظام سیاسی قرار می‌گیرد، پس به طور‌ کلی برای انجام‌ ندادن یک فعل شرعی، طغیان در نظام اجتماع و مرحله بعد نظام سیاسی این سوال مطرح می‌شود که آیا برخورد‌ی مشابه باید وجود داشته باشد یا اقتضائات خود را دارد؟

طاهری با تاکید بر‌ تفاوت وقوع جهل یا غفلت افراد در هریک از این‌ رویکردها تصریح کرد: در مورد اول آموزش و پرورش به معنای عام کلمه شامل مدرسه، دانشگاه و حوزه و ... می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های درست راهبر باشد و در حوزه‌های اجتماعی هم‌ فرهنگ‌سازی و در بعد سوم هم که بحث امنیتی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بر لزوم کشف استراتژی دشمن‌ در‌ بحث حجاب تاکید کرد و گفت: راهبرد دشمن از طریق نیروهای انسانی طرف مقابل است و نه استفاده از نیروی نظامی خودی پس‌ باید مطابق راهبرد رهبر‌ معظم‌ انقلاب پیش رفت تا در جریان این‌ جنگ کمترین آسیب‌ها به بار آید.

وی بر ۲ مبنای فقهی طغی و بغی نیز تاکید کرد و گفت: امام رضا(ع) در زمان مأمون بر شناختن و شناساندن مکر دشمن تاکید داشتند پس باید زاویه نگاه و واکنش به مسئله حجاب هم به گونه‌ای باشد که دچار مکر دشمن نشویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول