اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حواسمان به نفوذی‌هایی که در لباس خودی هستند باشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به نفوذی‌هایی که در لباس خودی به میدان آمده‌اند هشدار داد و گفت: باید آن‌هایی را که ممکن است در داخل ایران و عراق نفوذ کرده باشند، شناسایی کنیم. گاهی این نفوذی‌ها در قامتی حاضر می‌شوند که اصلا احتمال دشمن بودن آن‌ها نمی‌رود.

حواسمان به نفوذی‌هایی که در لباس خودی هستند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات کشور عراق که در قم برگزار شد، با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط حوزه علمیه قم و نجف گفت: ما نیازمند برقراری ارتباط جدی‌تر میان حوزه علمیه قم و نجف هستیم.

وی افزود: باید میان حوزه علمیه قم و نجف تبادل نظر وجود داشته باشد، کما اینکه در گذشته بخش قابل توجهی از طلاب و مراجع تقلید ایرانی، ساکن نجف یا کربلا بودند و تا قبل از اقدامات ظالمانه رژیم بعثی صدام در اخراج ایرانیان و علماء، طی سالیان طولانی، فضای صمیمی توأم با احترام و فهم مشترک میان ایران و عراق وجود داشته است.

امام جمعه قم، تجلیل از شخصیت‌های برجسته هر دو کشور، برپایی نمایشگاه‌های کتاب به منظور نشر آثار علمای بزرگ و برگزاری همایش، کنگره و جشنواره‌های علمی با حضور نخبگان هر دو کشور را از جمله راه‌های تقویت ارتباط و همدلی میان حوزه علمیه قم و نجف بر شمرد.

وی ثمره تقویت ارتباط حوزه علمیه قم و نجف را خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در تفرقه افکنی میان دو حوزه ارزیابی کرد و ابراز داشت: تقویت ارتباط میان حوزه علمیه قم و نجف پیام روشنی است به نفی تمام توطئه‌هایی که دشمنان برای ایجاد تفرقه و فاصله میان این دو حوزه دنبال می‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سالروز حادثه پانزدهم خرداد گفت: در آستانه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی -قدس سره- و حادثه پانزدهم خرداد هستیم که سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی بود. از ملت عراق و حوزه علمیه نجف که در دوران تبعید امام خمینی -قدس سره- در نجف، میزبان ایشان بودند، تشکر می‌کنیم.

وی حضور امام خمینی -قدس سره- در نجف اشرف را زمینه ساز به سامان نشستن حرکت عظیم انقلاب اسلامی دانست و آن را نقطه عطفی در تاریخ عنوان کرد که شعاع آن از قم تا دورترین نقاط دنیا امتداد یافته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات مختلفی که دشمنان برای مردم عراق ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: مردم ما باید آنچه در توان دارند را در جهت تقویت کشور عراق و حوزه علمیه نجف تقدیم کنند تا زمینه حل مشکلاتی که برای مردم عراق و حوزه علمیه کهن نجف ایجاد شده است، فراهم شود و این حوزه به شکوه سابق خود دست یابد.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول