اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش تل آویو به پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی را محکوم کرد و مدعی شد این گونه اقدامات بر ثبات شبه جزیره کره اثر می‌گذارد.

واکنش تل آویو به پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی را محکوم کرد و مدعی شد این گونه اقدامات برای ثبات شبه جزیره کره خطرناک است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وزارت خارجه  رژیم صهیونیستی پرتاب ماهواره توسط کره شمالی را محکوم کرد و آن را نقض قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند.

برخی منابع خبری گزارش کردند که کره شمالی روز چهارشنبه یک ماهواره به مدار زمین پرتاب کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که پرتاب ماهواره‌های نظام*ی بخشی از تلاش‌های کره شمالی برای پیشبرد فناوری نظارتی، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، به منظور بهبود توانایی این کشور در حمله به اهداف دور در صورت وقوع جنگ در منطقه است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی حین بازدید از روند آماده‌سازی پرتاب اولین ماهواره نظامی این کشور، در اختیار داشتن فناوری ماهواره جاسوسی را حائز اهمیت راهبردی در بازدارندگی علیه آمریکا دانسته بو.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود در خصوص پرتاب ماهواره از سوی پیونگ یانگ اعلام کرد: «اسرائیل در زمینه نگرانی از خطری که این اقدام بی پروا بر ثبات منطقه‌ای در شبه جزیره کره و فراتر از آن ایجاد می‌کند، به جامعه بین‌المللی می پیوندد».

تل آویو در حالی در خصوص پرتاب ماهواره‌ای کره شمالی موضع گرفته که خود در مدار زمین  دارای ماهواره‌های جاسوسی است.

ارتش رژیم صهیونیستی چندی قبل اعلام کرد که ماهواره جدیدی با هدف جمع‌آوری اطلاعات به نام «اوفیک ۱۳» به فضا پرتاب کرده است. یگان اطلاعات ارتش صهیونیستی از جمله کاربران این ماهواره است.

این رژیم اخیرا نیز از توافق با باکو در فروش ماهواره خبر داد. صنایع هوافضای (رژیم) اسرائیل قراراست در قراردادی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار دو ماهواره برای جمهوری آذربایجان فراهم کند.

«الی کوهن» وزیر امور خارجه این رژیم در مصاحبه‌ای تایید کرد که جمهوری آذربایجان یک شرکت اسرائیلی را در برای خرید ماهواره انتخاب کرده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول