اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ظرفیت وجودی و اندیشه امام(ره) دنیا را به خود مجذوب کرد

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: جهانی شدن امام(ره) هم به سبب ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت امام(ره) است و هم اندیشه های ناب و نظریه پردازی متناسب برای حکمرانی موفق در جامعه اسلامی می باشد.

ظرفیت وجودی و اندیشه امام(ره) دنیا را به خود مجذوب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی قاسم زاده در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که عصر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: از پیامبر(ص) در چند روایت از اهل سنت نقل شده و افراد بسیاری شنیده‌اند که خداوند برای امت در هر صدسال شخصی را مبعوث می‌کند که دین امت را احیا می‌کند و من براین باورم که یکی از مصداق‌های واضح حدیث پیامبر (ص) امام راحل(ره) هستند که کمتر کسی است که بتواند در دوره معاصر، ارزش و اهمیت نگاه امام و بروز و ظهور امام را کتمان کند. 

وی افزود: جمله و گزاره رهبر انقلاب در این خصوص این است که این انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست، که این گزاره‌ی گواه گره خوردگی سرنوشت انقلاب با اندیشه های امام راحل است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: علت جهانی شدن امام هم به سبب ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت امام(ره) است و هم اندیشه های ناب و نظریه پردازی متناسب برای حکمرانی موفق در جامعه اسلامی است. در حقیقت امام در برابر شیوه های حکومت داری و مدیریت در دوره جدید نظریه ای تازه در سپهر سیاسی معاصر ارائه کرد که زمینه ساز شکل گیری تمدن جدید اسلامی شده است.

قاسم زاده ادامه داد: از دیدگاه شخصیتی تمام دوستان امام جامع اضداد و جامع الاطراف است، چراکه فقاهت، عرفان، فلسفه، کلام، اخلاق و سیاست را در کنارهم جمع کرده است و شاید کمتر کسی در دوران معاصر وجود داشته باشد که ابعاد وجودی و فکری اش به وسعت و گستره فکری و شخصیتی امام باشد و شرح صدری که در قرآن کریم از نشانه های مدیریت آمده از مصداق‌های واجدان آن در دوره معاصر خود حضرت امام(ره) است. 

وی عنوان کرد: از دیدگاه دیگر، امام(ره) بنیانگذار نهضتی شد که همواره در حال زایش است؛ به این معنا که دائما از دل این مکتب  و نهضت مکاتب مختلفی درحال ظهور و بروز است که یکی از بارزترین آنها مکتب حاج قاسم است و به سرعت ساحت فکری ملت های آزاده و ضد استعمار جهان را دربرگرفته و این نفوذ استمرار خواهد یافت.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ادامه بیان کرد: قطعا تمام دوستان می‌دانند که حاج قاسم برآمده از مکتب حضرت امام(ره) است و اگر امام خمینی(ره) نبود حاج قاسمی هم امروز نبود که ما به آن افتخار کنیم. 

این مسئول اضافه کرد: اما با همه این ها، مهم‌ترین نقشی که اندیشه امام(ره) دارد؛ ارائه نظریه سیاسی حکمرانی اسلامی، یعنی مردم سالاری دینی است و فکر می‌کنم پس از ملاصدرا در جامعه اسلامی نظریه پردازی به تاثیر و اقتدار امام دیده نشده است. در واقع همین نقش آفرینی و عمق اندیشگانی امام است که او را در دنیا شناسانده است. شخصیت برجسته امام بی آنکه بتوانیم به خوبی تبیین کنیم سراسر جهان را متاثر ساخت در حالی که  ما در باب شناساندن امام کم‌کاری کرده‌ایم. 

وی اظهار کرد: ظرفیت وجودی امام(ره) و اندیشه ایشان همچون خورشیدی درخشید و مردم آزاده دنیا را به خود مجذوب کرد. بر ما به ویژه دانشگاهیان و همه دلسوزان انقلابی است که برای شناساندن امام(ره) به نحو شایسته و بایسته بکوشیم و دانشگاه بین المللی امام (ره) یکی از ماموریت‌ها و رسالت‌های خود را همراه با مجموعه های انقلابی و مردمی و حتی دولتی معرفی و تبیین بیشتر امام راحل و روایت صحیح از اندیشه های او می داند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تاکید کرد: امیدواریم پرچم این نظام حکمرانی و بنایی که امام و شهدا و مجاهدان و مردم برپا کرده اند و با زعامت و تلاش و هدایتگری های مقام معظم رهبری بر عزتش افزوده شد، به دستان مبارک امام زمان (عج) سپرده شود و به تحقق جامعه آرمانی بینجامد که قطعا همین گونه خواهد شد که وعده خدا تخلف ناپذیر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول