اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمک ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه، حدود ۳۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

کمک ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اعلام متناوب کمک‌های نظامی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، پنتاگون رقم کل حمایت‌های نظامی ارائه شده به کی‌یف از زمان آغاز درگیری‌ها را اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ اوکراین با این کشور، حدود ۳۸ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

در جدیدترین اقدام حمایتی واشنگتن از کی‌یف برای طولانی‌تر کردن جنگ با روسیه، با اینکه خود قصد ندارد به‌صورت مستقیم هیچ جنگنده‌ای به اوکراین ارسال کند اما به کشورهایی قبلا از آمریکا اف-۱۶ خریداری کرده‌اند، اجازه داده تا هر تعداد از این هواپیماهای جنگی را که می‌خواهند به اوکراین ارائه کنند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی پنتاگون، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری [جو] بایدن، مجموعاً بیش از ۳۸.۳ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین وعده داده که ۳۷.۶ میلیارد دلار آن بعد از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (شروع جنگ با روسیه) بوده است».

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که جدیدترین بسته کمک نظامی به اوکراین بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

این در حالی است که «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا پیشتر ادعاها مبنی بر اینکه ارائه جنگنده اف-۱۶ به اوکراین می‌تواند تأثیر قابل توجهی در روند جنگ با روسیه گذاشته و به نیروهای کی‌یف برای پیروزی در این درگیری کمک کند، را تلویحاً رد کرده بود. (جزئیات بیشتر)

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز جمعه برنامه‌های آموزش به خلبانان اوکراینی برای پرواز با این جنگنده‌ها را تایید و ادعا کرد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تضمین داده که از این هواپیماهای جنگی برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد شد.

با وجود تمام کمک‌های کشورهای غربی به کی‌یف، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه خبر داد که تلفات ارتش اوکراین در جنگ با این کشور، طی ماه می از ۱۶هزار نظامی گذشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول