اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: ماهواره دیگری را با موفقیت به فضا می‌فرستیم

خواهر رهبر کره شمالی ضمن محکوم کردن انتقادات آمریکا و دیگر کشورها از پرتاب ماهواره توسط این کشور وعده داد که به زودی ماهواره نظامی دیگری را با موفقیت و به درستی در مدار فضایی قرار خواهد داد.

کره شمالی: ماهواره دیگری را با موفقیت به فضا می‌فرستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمتر از یک روز پس از شکست عملیات کره شمالی در پرتاب ماهواره نظامی جاسوسی به فضا، پیونگ‌یانگ بر تکرار این اقدام در آینده نزدیک تاکید کرد.

«کیم یو جونگ» خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه وعده داد که این کشور به زودی یک ماهواره نظامی دیگر را با موفقیت و به درستی در مدار فضایی قرار خواهد داد.

روز چهارشنبه بود که دولت کره شمالی اولین ماهواره نظامی جاسوسی خود با نام «مالی‌گیونگ-۱» را با استفاده از موشک ماهواره‌بر «کولیما-۱» از ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» در شمال غربی این کشور پرتاب کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کیم، که معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی حزب کارگر کره شمالی را نیز برعهده دارد، همچنین انتقادات آمریکا و دیگر کشور از اقدام پیونگ‌یانگ پرتاب ماهواره و شلیک موشک بالستیک ماهواره‌بر را به شدت محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای گفت: «اگر پرتاب ماهواره توسط کره شمالی توسط آمریکا و دیگر کشورها که قبلا هزاران ماهواره نظامی پرتاب کرده‌اند مورد انتقاد می‌گیرد، پس باید همه آنها نیز محکوم شوند».

دقایقی بعد از پرتاب اما - به گفته کره شمالی - این موشک به‌دلیل از دست دادن نیروی رانشی در پی فعال‌شدن غیرعادی موتور مرحله دوم، در آب‌های کره جنوبی سقوط کرد.

طبق این گزارش، خواهر رهبر کره شمالی تاکید کرد: «مسلم است که ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی در آینده نزدیک به درستی در مدار فضایی قرار گرفته و ماموریت خود را آغاز خواهد کرد».

یک روز قبل از پرتاب نیز «ری پیونگ چول» نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کره شمالی ضمن تاکید بر عزم خود برای پرتاب ماهواره نظامی به فضا فارغ از تهدیدهای ژاپن، گفته بود این ماهواره را برای نظارت بر آمریکا پرتاب می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول