اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی به اشتغال خانگی

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختصاص ۴ هزار میلیارد تومانی تسهیلات شغلی از ایجاد بیش از ۱۰۳ هزار اشتغال خانگی در سال گذشته خبر داد.

اختصاص تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی به اشتغال خانگی

 به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آزیتا همتیان در حاشیه افتتاح نخستین جشنواره فن بازار پوشاک مشاغل واقع در سالن کوثر آمل در جمع با خبرنگاران برپایی این نمایشگاه را جزو نخستین فن بازار و پوشاک با بیشترین فعالیت بانوان عنوان و بیان کرد: این نشان از توانمندی بانوان است که در حوزه طراحی لباس، پوشاک، دوخت و دوز به عنوان کارافرین فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهداف نمایشگاه در جهت پایدارسازی مشاغل حوزه پوشاک است، افزود: این جشنواره به همت جهاد دانشگاهی و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی مازندران و اتحادیه پوشاک این استان در آمل برپا شده است که شروع خوبی خواهد بوده است.

همتیان با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی عنوان کرد: در این عرصه به کسانی مجوز داده می‌شود که بیش از ۵۰۰ رسته در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی، پوشاک، صنایع دستی داشته باشد که به‌ اینها تسهیلات حمایتی نیز داده می‌شود.

سرپرست دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک مرکزی به متقاضیان دارای توانایی گسترش و توسعه کسب و کار و ظرفیت اتصال به بازار تسهیلات می‌دهد، افزود: امسال ۴ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی تسهیلات ارائه شد که سال گذشته این تسهیلات بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان و بیش از ۱۰۳ هزار شغل خانگی ایجاد شد و سهم ده درصدی از وعده یک میلیون شغل دولت داشته است.

همتیان با تاکید بر اینکه مازندران سهم خوبی از ایجاد مشاغل خانگی داشته است، اظهار کرد: امسال ۱۵۰ هزار شغل با ۱۵ درصد سهم پیش‌بینی می‌کنیم که سهم مازندران نسبت به سال گذشته بالای ۳۰ درصد رشد داشته و در سال ۱۴۰۱ به مازندران ۷۰ میلیارد تومان تسهلات داده شده و ۸۰ درصد جذب داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به ۵۰ هزار نفر تسهیلات داده شده، خاطرنشان کرد: اعتبارات امسال به زودی به مدیرعامل بانک‌ها داده می‌شود.

به گزارش فارس، اولین جشنواره استانی فن بازار و پوشاک با برپایی نمایشگاه ۳۰ واحد تولیدی پوشاک مازندران در قالب ۶۰ غرفه تولیدات در زمینه مشاغل واحدهای تولیدی و صنعتی در سالن کوثر شهرداری آمل(پارک بانوان) به نمایش گذاشته شد که این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد برای بازدید عموم دایر است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول