اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

حجاب به عنوان یک تکلیف الهی همواره مورد هجمه و ترس دشمنان قرار دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) ناحیه چرداول گفت: مسئله حجاب یکی از واجبات و شعائر دینی مورد تاکید پروردگار است که در طول دوران های مختلف مورد هجمه های داخلی و خارجی قرار گرفته است و دشمنان از آن واههمه دارند.

حجاب به عنوان یک تکلیف الهی همواره مورد هجمه و ترس دشمنان قرار دارد

حجت الاسلام مالک جانفزا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین ناحیه چرداول و کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام به بازخوانی نگاه امام خمینی (ره) و تاکید بر نگاه ایشان بر جایگاه زن، حجاب و آزادی انسان ها پرداخت گفت: مسئله حجاب به عنوان که یکی از واجبات و شعائر دینی و مورد تاکید پروردگار است که باوجود هجمه های داخلی و خارجی اما با درایت و هوشمندی رهبری و مردم از بروز بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی جلوگیری کرده و مانند سدی در مقابل امیال حیوانی مقاومت می کند.

وی به جایگاه زن و حجاب و آزادی انسان ها اشاره کرد و افرود: در این مورد با نگاه به جایگاه زن، حجاب و آزادی ظاهری زنان قبل از انقلاب می بینیم که حجاب در ایران توسط رضاخان و عمال وی ممنوع اعلام شد و در واقع موضوع کشف حجاب در ایران با توطئه انگلیس و فرانسه کلید خورد و رضاخان نیز مجری اجرای آن بود که این امر بیانگرعدم استقلال شاه در اداره کشوربود و استفاده از پوشش غربی حرکت جامعه مسلمان ایران به طرف ابتذال ترویج و رسمیت یافت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه چرول در ادامه با تاکید بر اینکه رژیم طاغوت به اسم آزادی دنبال به ابتذال کشاندن و تزلزل در بنیاد خانواده ها و سوء استفاده از جنسیت زنان بود، گفت: اما این رژیم در واقع برای عزت و شخصیت زنان ارزش و جایگاهی قائل نبود و در واقع کار و هدف رژیم طاغوت اسارت و بردگی جنسی زنان بود و از آنها به عنوان آلتی برای رسیدن به اهداف جنسی مردان و بی بند و باری و غربی شدن مردم استفاده می کرد که در سینمای دوران طاغوت مشهود بوده است.

حجت الاسلام جانفزا در ادامه به نگاه امام خمینی (ره ) دراین رابطه پرداخت و خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) به عنوان یک شخصیت الهی و دینی  و آگاه به اهداف شوم پهلوی در مقابل خیانت های این حکومت سکوت نکردند و و سوء استفاده جنسی از زنان  به اسم آزادی را مردود می دانستند و مانع از اجرای برنامه های استکبار و رژیم طاغوت شدند.

وی به جمله معروف حضرت امام (ره) درمورد زن اشاره کرد و افزود: جمله ایشان مبنی بر اینکه از دامن زن مرد به معراج می رود نشان می دهد نگاه اسلام به زن برخلاف جوامع غربی نگاهی مهم و ارزشی است و امام با این سخن خود زن را از آلت و ابزار جنسی خارج و او را مربی و سازنده جامعه و عامل پیشرفت مردان معرفی می کند.

 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام زن را به عنوان نعمت و موهبت الهی می دانند که خداوند برای بشر قرار داده است و وقتی که مردم به پیروی از حضرت امام (ره) در زمان طاغوت شعاراستقلال و آزادی سر می‌دادند، نشان دهنده این بود که در آن زمان استقلال و آزادی واقعی مبنی بر کرامت انسانی نبوده است در واقع حکومت وقت در موضع گیری هاش وابسته به غرب و طبق خواسته آنها بود.

جانفزا افزود: هنگام جنگ جهانی اول با توجه به اینکه کشورایران اعلام بی طرفی کرد اما ۹ میلیون از جمعیت ۱۸ میلیونی ایران یعنی ۵۰ در صد از مردم ایران توسط انگلیس بخاطر قحطی جان داد که این خود نشان دهنده عدم استقلال رژیم طاغوت در اداره کشور بود و حضرت امام (ره) با معماری انقلاب اسلامی و حمایت توده های مردم استقلال و آزادی را برای همه مردم اعم از زن و مرد به ارمغان آوردند و به زنی که قبل از انقلاب ملعبه و بازیچه بود، بها، ارزش و کرامت دادند.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ناحیه چرداول به موضوع آزادی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی به برکت حضرت امام وخون شهدا بساط هوسرانی ها، فساد، بی بند و باری ها را گرفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول