اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

جهانشاهی: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کمترین بحران اشتغال را دارند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: بیش از 60 درصد از برنامه‌های درسی در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای بازتعریف و بازنگری شده و به همین دلیل کمترین بحران اشتغال را بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان‌مان ‌شاهدیم.

جهانشاهی: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کمترین بحران اشتغال را دارند

محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: یکی از محاسن دانشگاه‌های مهارتی این است که با توجه به سیلابس‌های درسی و براساس نیاز روز جامعه، شغل و حرف طراحی و تعریف می‌شوند؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای عمدتاً کمتر با مشکل اشتغال مواجه می‌شوند. 

وی افزود: حدود ۷۰-۶۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای در مشاغلی مشغول می‌شوند که با رشته‌ تحصیلی‌شان مرتبط است، اما ممکن است این آمار در بعضی از رشته‌ها به ۹۰ درصد هم برسد. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه‌های نظری خیلی از رشته‌ها موضوعیت ندارند و رشته‌ها با بازار کار مطابقت ندارند. از طریق شورای گسترش و شورای برنامه‌ریزی مجوزی به دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای داده شده که براساس آن مجوز می‌توانیم رشته‌های درسی را بازتعریف و بازنگری کنیم و حتی برخی رشته‌ها را حذف یا اضافه کنیم. 

جهانشاهی در پایان یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد از برنامه‌های درسی در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای بازنگری شده و ملاحظه می‌کنید به راحتی می‌توانیم رشته‌های کم مخاطب و رشته‌هایی که بازار اشتغال و شغل ندارند را تغییر دهیم و رشته‌های جدید را اضافه کنیم به همین دلیل ما کمترین بحران اشتغال را بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان‌مان داریم. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول