اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

خسرویان: 65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به بازار کار وارد می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند و تقریباً نرخ اشتغال 65 درصد است.

خسرویان: 65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به بازار کار وارد می‌شوند

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: بحث اعلام نیاز بازار کار برای ابقاء، اصلاح یا توسعه رشته‌های دانشگاهی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار دارد و آمایش‌ رشته‌های تحصیلی دنبال می‌شوند. 

وی افزود: در دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای در حال تلفیق اطلاعات نظام بازار کار با اطلاعات آموزش هستیم و برنامه‌های درسی را به تناسب نیاز کار و بوم منطقه اصلاح می‌کنیم که قطعاً یکسری از رشته‌ها حذف و برخی ار رشته‌ها با اصلاحاتی در برنامه‌هایشان مواجه می‌شوند و حتی بعضی از رشته‌ها هم حتماً با توجه به تحولات فناوری و بازار به مجموعه‌ رشته‌های درسی دانشگاه‌ها اضافه می‌شوند. 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ادامه گفت: عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند و تقریباً نرخ اشتغال ۶۵ درصد است. تلاش می‌کنیم نرخ اشتغال را تا پایان دولت سیزدهم به ۸۵ درصد افزایش دهیم؛ بنابراین برای انجام این کار نیاز به مرکز تجزیه و تحلیل شغل و مشاوره تحصیلی و شغلی نیاز داریم که این کار هم در دانشگاه آغاز شده و در کارگروه اشتغال دانشگاه‌ها دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تحولات خوبی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ایجاد شده و تمام تلاش‌مان این است زیرستاخت‌های دانشگاه‌ها را در پروژه‌های عمرانی، تجهیزات و منابع انسانی تقویت کنیم و عمده برنامه‌‌های امسال بر تکمیل پروژه‌های عمرانی و جذب منابع انسانی است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول