اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ مقاومت به عملیات گسترده صهیونیست‌ها در کرانه باختری

عملیات گسترده نظامیان صهیونیستی علیه مناطق مختلف کرانه باختری، با مقاومت مسلحانه شدید شب گذشته و صبح امروز رزمندگان فلسطینی همراه شد و به جراحت ۲ نظامی صهیونیست انجامید.

پاسخ مقاومت به عملیات گسترده صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای رژیم صهیونیستی، در ادامه حملات شبانه به مناطق مختلف کرانه باختری، شب گذشته به روستای «جلبون» در شرق «جنین» واقع در کرانه باختری یورش بردند که با مقاومت جوانان فلسطینی مواجه و با آنها درگیر شدند. 

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از طرح رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات گسترده نظامی در شمال کرانه باختری خبر می‌دهند.

به نوشته العربی الجدید، در پی درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی، اشغالگران به سوی فلسطینی‌ها گلوله‌های گاز اشک‌آور شلیک کردند که موجب زخمی شدن و ایجاد حالت خفگی در میان شماری از آنها شد. پس از آن، اشغالگران از منطقه عقب‌نشینی کردند و صبح امروز (شنبه، ۳ ژوئن)، بار دیگر به این روستا حمله کردند و اقدام به تفتیش مناطق مختلف روستای جلبون کردند. 

نظامیان صهیونیست، صبح امروز به اردوگاه «نور شمس» در شرق «طولکرم» واقع در شمال کرانه باختری نیز حمله کردند و گروه مقاومت «کتیبه طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که این حمله صهیونیست‌ها را خنثی کرده است و با ا گلوله و مواد منفجره دست ساز، نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده است.

هرچند که گروه مقاومتی «الرد السریع» (واکنش سریع) وابسته به «کتائب شهداء الاقصی» اعلام کرد که یکی از رزمندگانش در جریان تعقیب نظامیان اشغالگر در  ایست بازرسی واقع در نزدیکی طولکرم، مجروح شده است و نیروهای این گروه مقاومتی نیز به سوی اشغالگران تیراندازی کردند که به زخمی شدن یکی از سربازان اسرائیلی منجر شد. 

این گروه مقاومتی از ساکنان منطقه خواست که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را حذف کنند تا امکان شناسایی نیروهای مقاومت برای صهیونیست‌ها نباشد. 

نظامیان رژیم صهیونیستی، صبح امروز، به منطقه جنوبی شهر «الخلیل» در جنوب کرانه باختری و شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل نیز حمله کردند و به چندین روستا و شهرک در غرب نابلس واقع در شمال کرانه باختری و نیز منطقه شرقی نابلس یورش بردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته گزارش دادند که در جریان تیراندازی به سمت یک پایگاه نظامی در نابلس یک نظامی این رژیم زخمی شد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو»، پیشتر با اشاره به قصد رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات گسترده نظامی در شمال کرانه باختری نوشت: اجرای چنین عملیاتی ممکن است چند روز به طول انجامد و مرکز این عملیات نیز در اردوگاه جنین و بخش قدیمی نابلس خواهد بود.

این روزنامه افزود که هدف از اجرای این عملیات تنها بازداشت یا قتل افراد تحت تعقیب نیست بلکه پاکسازی دقیق این مناطق و جستجوی سلاح و آزمایشگاه‌های ساخت مواد منفجره است.

به نوشته این روزنامه، احتمال اجرای این عملیات با توجه به اعمال فشار شدید جناح راست‌گرای کابینه رژیم صهیونیستی و افزایش عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری، بالاست اما در عین حال در صورت اجرای این عملیات، برخی احتمالات از جمله تضعیف کامل تشکیلات خودگردان فلسطین و وقوع درگیری فراگیر در غزه و یا وقوع درگیری با حزب‌الله لبنان نیز وجود دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول