اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سقوط جنگنده «اف-5» نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس اطلس

یک فروند جنگنده «اف-5» تک سرنشین نیروی دریایی آمریکا پس از برخاستن از پایگاه به اقیانوس اطلس سقوط کرد.

سقوط جنگنده «اف-5» نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس اطلس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند جنگنده «اف-۵» نیروی دریایی آمریکا حین پرواز آموزشی به «اقیانوس اطلس» سقوط کرد.

وبگاه «نیوی تایمز» شنبه گزارش کرد یک جنگنده «اف-۵» پس از برخاستن از پایگاه دریایی «کی وست فلوریدا» حین پرواز به اقیانوس اطلس سقوط کرد.

این سانحه چهارشنبه گذشته رخ داد و جنگنده اف-۵ در حال انجام ماموریت آموزشی در اقیانوس اطلس سقوط کرد. خلبان این جنگنده لحظاتی قبل از سقوط موفق به خروج اضطراری شد.

چندی قبل نیز نیروی دریایی آمریکا  از سقوط یک فروند هواپیمای خود در جزیره‌ای در اقیانوس آرام و مرگ سه خدمه آن خبر داد. در جریان آن سانحه یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا با سه سرنشین حین تمرین در جزیره «سن کلمنته» در اقیانوس آرام کشته شدند.

بر اساس بیانیه منتشر شده در باره این سانحه نوع این هواپیما «لیر جت» بود و پرواز آن به عنوان بخشی از پروازهای با دقت برنامه ریزی شده مربوط به آمادگی ناوگان نیروی دریایی در یک منطقه نظامی بود.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد به دنبال سانحه رخ داده برای جنگنده، یک بالگرد نیروی دریایی موفق به یافتن خلبان آن شد. این خلبان پس از نجات به بیمارستان اعزم شد و حال او مساعده گزارش شده است.

نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این سانحه خودداری کرده است. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «ایمنی و رفاه خلبان ما اولویت اصلی ماست. علت این حادثه بررسی خواهد شد».

اف-۵ جنگنده تاکتیکی و تهاجمی تک سرنشین است که برای شبیه سازی هواپیماهای دشمن حین آموزش رزمی هوا به هوا استفاده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول