اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر جنگ تل‌آویو: درصورت وقوع جنگ با تهدید بی سابقه‌ای مواجه می‌شویم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که وقوع هر جنگی تهدیدات بی سابقه‌ای را متوجه این رژیم خواهد کرد.

وزیر جنگ تل‌آویو: درصورت وقوع جنگ با تهدید بی سابقه‌ای مواجه می‌شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی در حال برگزاری رزمایش «مشت خرد کننده» در شمال سرزمین اشغالی برای آمادگی جهت نبرد چند جانبه است؛ «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از این رزمایش، به صراحت در خصوص بروز جنگ علیه این رژیم ابراز نگرانی کرد.

به نوشته عرب ۴۸، او در دیدار با تعدادی از فرماندهان صهیونیستی گفت: «اگر خدای نکرده سناریوی جنگ اتفاق بیفتد، پیش‌بینی می‌شود که شرایط داخلی با تهدیداتی مواجه شود که در ۷۵ سال گذشته همانندش را تاکنون ندیده‌ایم و این مسأله ما را وادار می‌کند تا کاملا آماده باشیم».

رزمایش «مشت خرد کننده» از ۲۹ ماه می آغاز شده و در هفته دوم قرار دارد، مقامات صهیونیستی هدف از این رزمایش را آمادگی برای جنگ احتمالی با ایران و حزب‌الله اعلام کرده‌اند.

وزیر جنگ رژیم تل آویو افزود: «ما باید خود را برای خطرناک‌ترین سناریوها که در آن با چالش‌های زیادی روبرو می‌شویم آماده کنیم و مقدمات لازم برای بهره برداری از امکانات اقتصادی در شرایط اضطراری را فراهم سازیم».

پیش از این نیز شخصیت‌ها و مقامات مختلف صهیونیستی در خصوص بروز جنگ همه جانبه علیه این رژیم ابراز نگرانی کرده بودند، اما این اولین باری است که وزیر حنگ اسرائیل از تهدید بی سابقه سخن می‌گوید.

ماه گذشته نیز شماری از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی از وقوع جنگی هولناک در چندین جبهه که طی آن جبهه داخلی در معرض ویرانی بی سابقه قرار گیرد، ابراز نگرانی کردند.

مقام حزب‌الله: اسرائیل در ترس و دلهره به سر می‌برد

در این راستا «هاشم صفی الدین» رئیس اجرایی حزب الله لبنان نیز امروز (دوشنبه) در یک سخنرانی گفت: «ترسی که روزی منطقه ما با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، امروز به رژیم صهیونیستی سرایت کرده و در تل اویو، حیفا و کرانه باختری و مستعمره‌های این رژیم تجربه می شود».

به نوشته وبگاه خبری العهد، این مقام ارشد حزب الله لبنان افزود: «این ترس امروز به واسطه موشک‌ها، مواضع و عزم و اراده راستین، در دل آنها افکنده شده است».

وی که در مراسم افتتاح مرکزی به نام شهید قاسم سلیمانی در منطقه حولا –وادی السلوقی در جنوب لبنان سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: «امروز در مرحله جدید و بسیار امیدوارکننده‌ای قرار داریم بنابراین نه تنها در مرحله دفاع نیستیم که واجب و ضروری است، بلکه می توانیم بگوییم که محور مقاومت که توسط حاج قاسم سلیمانی تاسیس شد، امروز در مسیر رو به جلو قرار دارد تا پیشقدم نیروهای مقاومت و مومنانی باشد که به سمت فلسطین برای آزادی قدس به ان چشم دوخته‌اند».

صفی الدین بیان کرد: «وظیفه ما امروز این است که ترس و نگرانی همواره در دل نتانیاهو و همه فرماندهان نظامی و سیاسی این رژیم باقی بماند».

در این راستا شبکه المنار نیز چندی پیش در گزارشی گفت که بسیاری از کارشناسان نظامی صهیونیست معتقدند جنگ در چندین جبهه به امری حتمی تبدیل شده است و آنها بر این باورند که تل آویو باید برای چنین جنگ بی سابقه‌ای در تاریخ این رژیم آماده شود.

در این راستا یک فرمانده عالی‌رتبه حزب‌الله لبنان در شهریور سال گذشته به روزنامه الاخبار گفت که مقاومت لبنان در آینده وارد جنگ دفاعی نخواهد شد و رژیم صهیونیستی باید برای اولین بار از خود در اراضی اشغالی دفاع کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول