اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آب چشمه دیمه وارد مدار شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عصر امروز با تلاش کارشناسان و تکنسین‌های فنی، آب چشمه دیمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد که بعد از شست‌وشوی لوله‌ها از روز چهارشنبه هفته جاری وارد منازل مردم شهرکرد می‌شود.

آب چشمه دیمه وارد مدار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری گفت: آزمایشات اولیه فاز اول تصفیه‌خانه پروژه آبرسانی به نیمی از مردم استان با موفقیت انجام و امروز به صورت رسمی خروجی آن وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای بهره‌برداری از این پروژه موانع فنی، اعتباری و اجتماعی وجود داشت که با برطرف شدن همه این‌ها فاز نخست تصفیه‌خانه این پروژه به بهره‌برداری رسید.

آب چشمه دیمه وارد مدار شد

وی افزود: همچنین عصر امروز با تلاش کارشناسان و تکنسین‌های فنی آب چشمه دیمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شد که بعد از شست‌وشوی لوله‌ها از روز چهارشنبه هفته جاری وارد منازل مردم شهرکرد می‌شود.

حیدری اضافه کرد: خط انتقال آب چشمه دیمه به طول ۶ کیلومتر و یک ایستگاه پمپاژ به خط انتقال آب چشمه کوهرنگ متصل شده است و آب را وارد مدار آبرسانی شهرکرد می‌کند.

گفتنی است، چشمه کوهرنگ که تنها منبع تامین آب مردم مرکز استان چهارمحال و بختیاری و تعدادی از شهرها و روستاهای مسیر است از ۲۰ اردیبهشت‌ماه با افزایش دمای هوا و ذوب برف دچار کدورت و از دسترس خارج شد.

بعد از این اتفاق مسئولان استانی با استفاده از طرح‌های پدافندی چون طرح فدک، تصفیه‌خانه سامان، چاه‌های سطح شهر و توزیع آب بسته‌بندی سعی کردند تا آب شرب مردم شهرکرد را تامین کنند اما با تمام این تلاش‌ها آب با کدورت وارد منازل مردم می‌شد.

مسئولان استانی وعده داده بودند که با تامین آب از طریق چشمه دیمه و پروژه آبرسانی به نیمی از مردم استان مشکل آب شهرکرد به زودی حل خواهد شد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول