اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز برداشت پیله کرم ابریشم از کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای شیروان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان شیروان از آغاز برداشت پیله کرم ابریشم در کارگاه کشاورزی این مرکز خبر داد.

آغاز برداشت پیله کرم ابریشم از کارگاه کشاورزی فنی و حرفه‌ای شیروان

احمد دلیر، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه پرورش پیله کرم ابریشم است.

وی گفت: خراسان شمالی در حوزه و عرصه‌های مختلف به خصوص پرورش پیله کرم ابریشم دارای ظرفیت بسیار بالایی است که این ظرفیت، شیروان و استان را به قطب پرورش کرم ابریشم تبدیل کرده است. 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان شیروان با اشاره به آموزش‌های بسیار کاربردی در حوزه پرورش کرم ابریشم توسط مربیان گفت: با تلاش کارآموزان آموزش دیده امسال تاکنون ۱۲۰ جعبه تخم نوغان در بین کارآموزان توزیع و حدود ۲.۵ تن پیله تر ابریشم برداشت‌شده که این رقم برای اولین بار در شهرستان شیروان بوده است. 

دلیر ابراز امیدواری کرد: با خرید دستگاه نخ رسی پیله ابریشم تا سال آینده جهت تجهیز کارگاه کرم ابریشم ، کارآموزان و نوغانداران شهرستان پیله های خود را به قیمت ارزان نمی فروشند و پس از خشک کردن پیله و تبدیل آن به نخ ابریشم سودی بیشتر در حدود ۲.۵ برابر فروش اولیه پیله تر را به دست خواهند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول