اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رسانه‌های صهیونیستی: اسرائیل در مقابل ایران تنها ماند

رسانه‌های صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره ائتلاف دریایی جدید ایران و کشورهای منطقه اعلام کردند که اسرائیل در جبهه‌های مختلف برابر ایران تنها مانده و نقشه منطقه تغییر کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی: اسرائیل در مقابل ایران تنها ماند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- تسنیم نوشت: رسانه‌های صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعلام کردند که اسرائیل در جبهه رویارویی با ایران به ویژه بعد از همگرایی این کشور با عربستان و نیز امارات، تنها رها شده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند: ایران بعد از 7 سال امروز و در حالی که امارات در شرف پیوستن به ائتلاف دریایی جدید ایران در منطقه است، سفارت خود را در ریاض بازگشایی می‌کند. این همگرایی ایران با کشورهای عربی هشدارهای مهمی در پی دارد مبنی بر اینکه نقشه منطقه در حال تغییر است.

رسانه‌های عبری در ادامه اعلام کردند که عربستان سعودی نیز تولید نفت را کاهش داده که منجر به افزایش قیمت‌ها در بازارهای آمریکا و غرب و در نهایت ایجاد تورم اضافی خواهد شد.

در گزارش رسانه‌های صهیونیستی آمده است:  امارات به عنوان یکی از حامیان توافق عادی‌سازی با اسرائیل اکنون یک قدم از ایالات متحده فاصله گرفته و علنا از ائتلاف دریاییِ تحت رهبری واشنگتن در خلیج فارس خارج شد. در این میان مصر نیز به عنوان اولین کشوری که توافقنامه صلح با اسرائیل امضا کرده بود، اکنون مذاکراتی را با تهران جهت بهبود روابط با آن آغاز کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی درباره پرونده هسته‌ای ایران و بسته شدن پرونده تحقیقات علیه ایران توسط رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که اسرائیل در یک جبهه دیگر که مربوط به پرونده هسته‌ای ایران است نیز در برابر این کشور تنها ماند.

رسانه‌های مذکور همچنین رفتارهای اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از جمله زمین خوردن وی در یک مراسم رسمی که هفته قبل اتفاق افتاد را با وضعیت عمومی این کشور مقایسه و اعلام کردند که «آمریکا یک ابرقدرتِ درحال سقوط است».

بر اساس این گزارش‌ها، روابط اسرائیل و آمریکا در فضایی مبهم قرار دارد و تل‌آویو در این زمینه با دو صدا صحبت می‌کند: یکی صدایی که می‌گوید هیچ اختلافی بین واشنگتن و تل‌آویو وجود ندارد و صدای دوم از جانب بنیامین نتانیاهو است که نفتالی بنت و یائیر لاپید (نخست‌وزیران پیشین رژیم صهیونیستی) را به تسلیم شدن در برابر آمریکایی‌ها متهم می‌کند.

رسانه‌های همچنین عبری با باز نشر اعترافات «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته بود «خطرات پیش روی اسرائیل در حال افزایش است» اعلام کردند، خطر قریب‌الوقوع برای اسرائیل حضور حزب‌الله در جبهه شمالی و سپس نقاط ضعف ارتش در جنوب است که چند رو قبل در جریان عملیات یک جوان مصری علیه نظامیان اسرائیلی به وضوح نمایان شد.

صهیونیست‌ها که نمی‌توانند ترس خود را از تحولات جدید منطقه پنهان کنند چند هفته قبل نیز درباره احیای روابط ایران و مصر ابراز نگرانی کرده بودند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند پس از توافق بین ایران و عربستان سعودی که با میانجیگری چین در ماه مارس انجام شد، صحبت‌ها درباره نزدیکی قاهره و تهران در حالی آغاز شده است که تحرکات گسترده‌ای برای بازنگری روابط بین بسیاری از کشورها به‌ویژه با توجه به گرایش جهان به‌سوی چندقطبی شدن به‌جای تک‌قطبی آمریکا وجود دارد.

«تامیر پاردو» رئیس سابق موساد نیز در کنفرانس امنیتی «هرتزلیا» اعلام کرد: همگرایی ایران با کشورهای عربی از جمله مصر و عربستان، جایگاه «اسرائیل» را در منطقه در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

 چند روز قبل امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل ائتلاف دریایی در شمال اقیانوس هند با حضور کشورهایی نظیر ایران، عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند و تقریباً همه کشور‌های این حوزه خبر داد. این درحالی است که هفته گذشته امارات به طور ناگهانی خروج خود را از ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس اعلام کرد. اماراتی‌ها در این رابطه اعلام کردند که خروج آنها از پیمان دریایی با آمریکا دو ماه پیش صورت گرفته اما دلایل آن را اعلام نکردند.

رسانه‌های صهیونیستی تشکیل ائتلاف دریایی ایران و کشورهای منطقه را ضربه‌ای جدید به برنامه‌های  اسرائیل در منطقه می‌دانند.

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول