اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

دستور کار روزانه جهان سیاست

امام (ره) با قیام 15 خرداد مدیریت جهان را با زدن زیر میز دستور کار روزانه آمریکا و شوروی به عهده گرفت. او هیچ قدرتی جز قدرت خداوند را به رسمیت نشناخت.

خبرگزاری فارس ـ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان « دستور کار روزانه جهان سیاست» نوشت:

1- مردم ایران و جهان، 60 سالگی قیام تاریخی و حماسی 15 خرداد که سرآغاز انقلاب اسلامی بود با حضور حماسی خود گرامی داشتند.
خوبان عالم در این روز جمع شدند تا یاد مردی را گرامی بدارند که پرچم برافراشته رسالت‌های الهی در عصر ما بود.
مردم ایران و شیفتگان امام (ره) در سراسر جهان به تکریم شخصیتی نشستند که به قول رهبری معظم انقلاب اسلامی؛ «سرآمد تاریخ ایران و جهان بود».
مردی که تیر خلاص به ساخت سیاسی سلطنت زد و پرچم مردم‌سالاری دینی را برافراشت. مردی که استبداد را به آزادی و بی‌هویتی را به هویت تبدیل کرد و زنگ بیداری را در جهان اسلام به صدا درآورد.
2- رهبری معظم انقلاب در بیانات روشنگرانه خود در مرقد مطهر امام (ره) به دو عامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امام (ره) در پدیداری شگفتی‌های انقلاب اشاره کردند و فرمودند : سخت‌افزار او یک ‌قلم و یک کاغذ و چند نوار کاست بود و نرم‌افزار این تحول عظیم تاریخی «ایمان» و «امید» بود!
امام با این ابزار ساده، پشت ابرقدرت‌ها را به خاک مالید.
برخی علمای علم ارتباطات معتقدند کسی که توانایی تعیین دستور روز را در جهان سیاست داشته باشد، مدیر جهان است. آمریکا و شوروی 60 سال پیش دو قدرتی بودند که دستور کار روزانه سپهر سیاست آن روزگاران را تعیین می‌کردند.
امام (ره) با قیام 15 خرداد مدیریت جهان را با زدن زیر میز دستور کار روزانه آمریکا و شوروی به عهده گرفت. او هیچ قدرتی جز قدرت خداوند را به رسمیت نشناخت.
3- از قیام 15 خرداد 1342 تاکنون تمام قدرت‌های جهان جمع شده‌اند تا این امتیاز رهبری و مردم ایران را بگیرند تا دیگر جمهوری اسلامی تعیین‌کننده دستور روز در جهان سیاست نباشد.
یک جریان خائن و وابسته ازیک‌طرف و یک جریان ترسو و بزدل از طرف دیگر فشار می‌آورند تا جمهوری اسلامی سر میزی بنشانند که دستور کار آن را آمریکا تعیین می‌کند.
نتیجه این ایستادگی امام و رهبری برای تعیین دستور روز «جهان سیاست» و «سیاست جهان» این شد که امپراتوری عظیمی چون اتحاد جماهیر شوروی به موزه تاریخ سپرده شد و آمریکا حداقل در سیاست‌های خود در غرب آسیا با شکست‌های فاحش روبه‌رو شود. امروز رژیم صهیونیستی که ارتش‌های 5 کشور عربی را در جنگ 6 روزه زمین‌گیر کرده بود، در محاصره نیروهای مقاومت در مرزهای سرزمین‌های اشغالی است و با روزی 22 عملیات مسلحانه در داخل سرزمین‌های خود روبه‌رو است و از همه مهم‌تر به اجتماعات عظیم نارضایتی در داخل و دوقطبی شدید سیاسی در حاکمیت رسیده است.
4- امروز پس از گذشت 60 سال از قیام 15 خرداد، دشمن برتری نظامی ملت ایران را در هوا، دریا و زمین و جنگ سایبری پذیرفته و انگشتان خود را از روی ماشه جنگ سخت برداشته است و فقط روی جنگ روانی، جنگ شناختی و جنگ اقتصادی حساب بازکرده است.
دشمن امروز «نشاط» اجتماعی و سیاسی مردم را نشانه گرفته است.
دشمن هرروز با دروغ، تحریف، بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک‌نمایی پیشرفت‌ها در رسانه‌های جهنمی خود به «اعتبار» ، «اعتماد» و «ایمان» مردم، به نظام شلیک می‌کند. دشمن همواره انقلاب را به بن‌بست رسیده و شکست‌خورده روایت‌سازی می‌کند. 
این در حالی است که خود آن‌ها در این مخمصه گیرکرده‌اند.
دیلی تلگراف اخیرا فاش ساخت بیش از دو هزار بانک از 4800 بانک موجود در آمریکا ورشکست شده‌اند!
رابرت کندی، نامزد انتخابات 2024 آمریکا در سخنرانی خود اعتراف کرده است یک‌چهارم آمریکایی‌ها شب‌ها گرسنه می‌خوابند!
5- وظیفه جبهه انقلاب این است که با همه ظرفیت خود به میدان بیاید با تولید «نشاط» اجتماعی و سیاسی،جلوی تزریق میکروب ناامیدی و بدبینی که توسط رسانه‌های دشمن زیرپوست جامعه صورت می‌گیرد را با جهاد تبیین بگیرد.دشمن با قبح‌زدایی از منکرات و تقدس‌زدایی از معروفات و دوقطبی‌سازی‌های مصنوعی می‌خواهد جمهوریت و اسلامیت نظام را در سال منتهی به انتخابات هدف قرار دهد. 
6- ملت ما بنا به وصیت امام (ره) و راهبردهای هوشمندانه رهبری باید همچنان با؛
الف- پرچم‌داری مبارزه با ستم و استبداد جهانی و امپریالیسم آمریکا
ب- پرچم‌داری اسلام و قرآن و الهیات رهایی‌بخش در جهان
ج- پرچم‌داری دفاع از مظلوم و حقوق بشر به معنای واقعی
د- پرچم‌داری دموکراسی، آزادی در جهان
ح- علمداری آزادی قدس به‌عنوان اصلی‌ترین آرمان الهی مسلمانان جهان
دستور روزانه سیاست در جهان را تعیین کند و مدیریت جهان را از تبهکاران و متجاوزان و غارتگران جهانی خارج نماید.

7- متأسفانه عده‌ای می‌خواستند با سیاست‌های برجامی انقلاب را از مسیر دستور امام (ره) و رهبری خارج کنند. تأسف بالاتر این‌که حالا که در مسند نیستند باز به این کار اصرار دارند.
کافی است نوشته اخیر محمدجواد ظریف را در تداوم دیپلماسی التماسی بخوانید تا عمق فاجعه را در سیاست خارجی دولت قبل درک کنید.



 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول