اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راستینه: منابع پایداری برای حمایت از ورزش وجود ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: ورزش کشور دارای منابع پایدار برای حمایت نیست و ساز و کار حمایت صنعت از ورزش نیاز به اصلاح دارد.

راستینه: منابع پایداری برای حمایت از ورزش وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی بازسازی چمن و پیست دوومیدانی استادیوم تختی شهرکرد گفت: در مجلس یازدهم پس از ۱۱ سال اشکالات قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان برطرف، تصویب و ابلاغ شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از بندهای این قانون ایجاد صندوق حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان و مربیان ورزشی است، این صندوق در سطح هیأت دولت و با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.

۲۵ هزار باشگاه در کشور فاقد اساس‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی است

وی افزود: در راستای تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان دولت مکلف شد تا لایحه نظام باشگاه‌داری را به مجلس ارائه دهد چرا که ۲۵ هزار باشگاه در کشور فاقد اساس‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی هستند و هیچ ساز و کار قانونی از جمله صنف و اتحادیه برای حمایت ندارند.

راستینه با بیان اینکه این طرح در دولت قبل به صورت لایحه به مجلس ارسال شد اما با پایان عمر دولت و اینکه دارای اشکالاتی بود مجدد در دولت جدید بررسی و ایرادات آن بررسی شد، اضافه کرد: ما اجازه ندادیم تا زمانی که تکلیف این قانون مشخص نشده ۲ باشگاه بزرگ به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون با برگزاری جلسات مستمر در کمیسیون، اشکالات ویرایشی لایحه برطرف و به مجلس ارسال شد و به زودی در صحن علنی بررسی می‌شود.

ورزش کشور دارای منابع حمایتی پایدار نیست

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورزش کشور دارای منابع پایدار برای حمایت نیست و همچنین ساز و کار حمایت صنعت از ورزش نیاز به اصلاح دارد، اظهار داشت: سال گذشته اختصاص سهم ۲۷‌صدم ارزش افزوده به ورزش از بند لایحه بودجه حذف شده بود اما این موضوع در مجلس بررسی و مجدد اضافه شد و ۶ هزار میلیارد تومان به ورزش کشور اختصاص یافت.

وی گفت: امسال هم این موضوع در قالب یک بند دائمی در لایحه بودجه کشور ابلاغ شده است.

راستینه افزود: ورزش به عنوان زیربنای سلامت و تحول اقتصادی جامعه است اما هنوز نگاه به سیاست‌گذاری در این حوزه به صورت سنتی انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: در سفر ریاست‌ جمهوری به چهارمحال و بختیاری ۱۸۹ میلیارد تومان برای ورزش استان اختصاص یافت.

امید مهم‌ترین مولفه حرکت و پویایی در جامعه است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امید مهم‌ترین مولفه حرکت و پویایی در جامعه است، گفت: ظرف سه سال ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به سه شهرستان شهرکرد، بن و سامان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون برای حل مشکل آب شهرکرد خط پدافندی چشمه دیمه وارد مدار شده است و از سوی دیگر فاز نخست تصفیه‌خانه پروژه بن ـ بروجن به بهره‌برداری رسیده است.

راستینه افزود: باید حقایق را به مردم گفت و این سزاوار نیست که تخریب صورت بگیرد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول