اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی در کرمانشاه آغاز شد

رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی استان کرمانشاه در ۲۱ روستا و ۲ منطقه عشایری آغاز شد.

رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی در روز‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خرداد در ۷ شهرستان استان شامل ۲۱ روستا و ۲ منطقه عشایری از امروز آغاز شد.

تزریق واکسن، سمپاشی بدن و جایگاه دام و آموزش ترویج از برنامه‌های این رزمایش است.

قرار است، در این رزمایش ۲۰ هزار نوبت سر مایه‌کوبی دام، سمپاشی ۱۵ هزار راس بدن دام، سمپاشی ۳۰ هزار مترمربع جایگاه دام و آموزش چهره به چهره ۶۰۰ بهره‌بردار انجام شود.

علی‌رضا حیدری‌، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه  در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کار جهادی و خدمات جهادی به مناطق کم برخوردار و محروم‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور در راستای لبیک به ندای ایشان در سال ۱۴۰۱ اقدام به تشکیل قرارگاه محرومیت ‌زدایی دامپزشکی تحت عنوان جهاد دامپزشکی کرده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ در راستایی معاینه ،ویزیت، مایع‌کوبی، سم‌پاشی بدن دام رایگان، خدمت به عشایر و روستاهای کم‌برخوردار اداره دامپزشکی با همراهی بسیج سازندگی، سپاه و دوستان عشایری در مناسبت‌ها اقدام به برگزاری ۸ مرحله اردوی جهادی کرد، که نتیجه این ۸ مرحله اردو معاینه، ویزیت، مایه‌کوبی رایگان بیش از ۴۸۶ هزار راس انواع دام سبک و سنگین سمپاشی، بیش از ۳۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین، سمپاشی بیش از ۵۰۹ هزار مترمربع جایگاه دامی در مناطق عشایری و روستاهای کم‌برخوردار و مناطق محروم کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین واکسیناسیون ۵۸ هزار قطعه انواع پرندگان بومی و روستایی و عشایری را بیان کرد، و افزود: بیش از هزار و ۵۴۷ نفر روز آموزش و ترویج در راستای نحوه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام، آنفولانزای فوق حاد پرندگان، هاری، تب مالت و دیگر بیماری‌ های دامی و طیور اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ هم در راستای دستورات سازمان دامپزشکی کشور و همچنین ادامه روند خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار هر هفته یک روز یک شهرستان، یک منطقه عشایری به صورت برنامه‌ریزی شده تدوین و تا پایان سال در تمامی مناطق کم‌برخوردار، مناطق عشایری و صعب‌العبور به صورت هفتگی انجام خواهد گرفت. معاینه، ویزیت، مایه‌کوبی، سمپاشی بدن دام و جایگاه به صورت رایگان انجام و مسائل و موارد مرتبط با حوزه دامپزشکی در دستور کار قرار گرفت.

حیدری گفت: هم اکنون یک رزمایش بزرگ و به اصطلاح ملی در سطح استان کرمانشاه را داریم، استان کرمانشاه مانند سایر استان‌ها برنامه بزرگ محرومیتزدایی دامپزشکی را در ۷ شهرستان، شامل ۲۱ روستا و دو مرتع عشایری به صورت برنامه ریزی شده در دستور کار قرار دادیم.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول