اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اعلام جزییات طرح‌های تشویقی مشترکین برق در یزد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: مشترکان برق به هر میزان که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهند کرد.

اعلام جزییات طرح‌های تشویقی مشترکین برق در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی جم صبح امروز با اشاره به این‌که وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان جاری تدوین کرده که همگی در دست اقدام است، اظهار کرد: طرح کاهش مصرف برق خانگی نیز از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
 
وی افزود:طرح کاهش مصرف برق خانگی متناسب با اقلیم هر منطقه طراحی شده و تمام ۶۱۵ هزار مشترک خانگی یزدی می‌توانند با کاهش مصرف برق خود در مقایسه با دوره قبل از دریافت پاداش روی قبض خود بهره‌مند شوند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد خیلی تاثیرگذار بوده و اگر وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد نیز کمتر استفاده شود، در کاهش مصرف موثر خواهد بود.
 
جم با بیان این‌که مشترکان هر میزان که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند تا دو هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: این عدد ۲۰ برابر میزانی است که برق فروخته می‌شود، به عبارت دیگر در صورتی که ما یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی کنیم برای آن‌هایی که زیر الگوی مصرف هستند تا ۲۰ برابر می‌توانند از پاداش برخودار باشند.
 
جم افزود: برای سایر پله‌های صرفه‌جویی به ترتیب از نیم برابر الگو تا الگوی مصرف به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه‌جویی ۱۵۰۰ تومان، از الگوی مصرف تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف ۱۰۰۰ تومان و از ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر الگو هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اشاره به امکان بهره مندی از برق رایگان برای صاحبان چاه‌های آب کشاورزی در صورت همکاری با بیان اینکه بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی این استان که با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند در ۱۹ ساعت از شبانه روز رایگان می‌شود، افزود: همه کشاورزان می‌توانند با استفاده نکردن از برق چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر از این طرح بهره‌مند شوند.
 
 جم با اشاره به اینکه افزون بر ۲ هزار مشترک در بخش کشاورزی فعال هستند، اضافه کرد: کشاورزان با انتقال زمان آبیاری به دیگر ساعات، در بقیه ساعات شبانه روز از برق رایگان استفاده می‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد، افزود: کشاورزان با خاموش کردن چاه‌ها در ساعات اوج مصرف می‌توانند کمک بهتر و موثرتری به پایداری شبکه برق در زمان پیک بار کنند.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول