اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۶۰۰ خانوار چمزینی و چلوانی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری از رفع کمبود آب شرب روستاهای چمزین و چلوان در حاشیه زاینده‌رود خبر داد.

۶۰۰ خانوار چمزینی و چلوانی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌ عمومی شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، محمد کریمی از رفع کمبود آب شرب روستاهای چمزین و چلوان در حاشیه زاینده‌رود خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مصرف آب به دلیل گرمای هوا، ورود گردشگران و... این ۲ روستا در حاشیه زاینده‌رود با کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند که منجر به تغذیه مخازن با تانکر سیار و توزیع آب شد. 

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با استفاده از دانش فنی و تلاش مداوم پرسنل آب و فاضلاب طی یک هفته کار شبانه‌روزی کمبود آب ۲ روستای چمزین و چلوان به صورت اساسی با دسترسی به آب پایدار مرتفع شد.

وی، حفر چاهک با خاکبرداری وسیع با ماشین‌آلاتی نظیر بیل بکهو و بیل مکانیکی زنجیری به حجم حدود یک‌هزار متر مکعب به دلیل ریزشی بودن دیواره‌ها و کار در آب،  تخلیه هم‌زمان آب‌های زایشی به وسیله ادوات و کف‌کش‌ها، طراحی، تهیه و نصب کلکتورهای چهارگانه در محل هر کدام به طول ۶ متر، جوشکاری لوله‌ها و نصب اتصالات، نصب تابلوی برق، نصب تجهیزات و نصب و راه‌اندازی پمپ شناور و تجهیزات سر چاهی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که به منظور تامین آب پایدار  ۲ روستای چمزین و چلوان انجام شده است.

کریمی با اشاره به اینکه این اقدام جهادی اضطراری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲ روستای چمزین و چلوان با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و ۶۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند. 

وی یاد آور شد: با ورود گردشگران جمعیت این روستاها به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول