اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید انواع بذرهای اصلاح‌شده در یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان

امروزه بذرهایی که به صورت ژنتیکی اصلاح می‌شوند، برای ارتقای کیفیت و یا افزایش میزان محصولات کشاورزی در بیشتر نقاط جهان استفاده می‌شوند. در ایران نیز توانمندی اصلاح انواع بذرهای کشاورزی وجود دارد.

تولید انواع بذرهای اصلاح‌شده در یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته است بخشی از نیاز کشاورزی کشور به بذرهای اصلاح شده را با تولیدات داخلی تأمین کند.

علیرضا سبحانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سبز آتیه کاوش داناب با بیان اینکه این مجموعه تامین کننده بذرهای اصلاح شده است، گفت: این شرکت اولین بذرهای اصلاح شده خربزه را در کشور تولیدکرده است و در حال حاضر دارای مجوز رسمی و انحصاری تولید بذر خربزه اصلاح شده خاتونی و خربزه درگزی از موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر است.

سبحانی با اشاره به تنوع بذرهای اصلاح شده تولیدی در این شرکت‌ دانش‌‎بنیان، ادامه داد: از جمله این بذرها می‌توان به خربزه، پیاز، تیل سبز، لوبیا سبز، هندوانه آجیلی و ذرت شیرین اشاره کرد.

این فعال حوزه فناوری ضمن اشاره به عملکرد و خصوصیت کیفی برتر، قیمت مناسب‌تر، پشتیبانی و مشاوره در مقایسه با ارقام وارداتی گفت: کیفیت مطلوب میوه، شبکه‌بندی، رنگ مناسب یکنواختی، بازارپسندی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات دانش‌بنیان این شرکت است.

سبحانی با اشاره به نمایندگان و عاملین فروش، سفارش‌های صورت گرفته توسط شرکت و حلقه کسب و کار ایجاد شده اشتغالزایی صورت گرفته توسط این مجموعه را بسیار بالا دانست.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سبز آتیه کاوش داناب با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منجر به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌شود عنوان کرد: حمایت‌های آن معاونت محترم در جلوگیری از ورود بذرهای خارجی، جلوگیری از تولید بذرهای غیر مجاز و تقلبی، در نظر گرفتن تسهیلات مالی و ارائه وام به منظور توزیع بذر بین کشاورزان در رونق شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تاثیرگذار است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول