اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مراقبت از دولت مردمی با نقد منصفانه، مطالبه و مواضع درست وظیفه همه ماست

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید از دولت مردمی مراقبت کنیم، منصفانه نقدش کنیم تا دیگران نقد غلط نکنند، گفت: مطالبه‌گری، موضع‌گیری درست و نقد منصفانه وظیفه همه ماست.

مراقبت از دولت مردمی با نقد منصفانه، مطالبه و مواضع درست وظیفه همه ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان کوهرنگ ضمن مروری تاریخی بر آنچه که در طول قرن‌ها بر تشیع گذشته است، گفت: حب و بغض تشیع با بعثت پیامبر(ص) شکل گرفته و با غدیر تثبیت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پس از امام سجاد(ع) شیعه قدرت سیاسی نداشت و تلاش ائمه(ع) برای نجات جان تشیع، حفظ هویت و نظام ارزشی جریان حق بود.

وی اظهار داشت: در دوران غیبت، علما نتوانستند آنگونه که باید مرجعیت داشته باشند و لذا به مدون کردن آنچه که از اهل بیت(ع) آموختند در قالب کتاب پرداختند و مهمترین کتب شیعه در این دوران تدوین شد.

طاهری اضافه کرد: تا اوایل قرن دهم تشیع در حاشیه جامعه انسانی بود و قدرت سیاسی نداشت پس بقای خود را در تنظیم روابط و تعامل با قدرت سیاسی موجود می‌دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صفویه دوره تثبیت تشیع است، توضیح داد: شیعه در این دوره حکومت فراگیر تشکیل داد و نظام ارزشی، حدیثی و معرفتی تشیع توسط امثال علامه مجلسی‌ها و ملاصدراها شکل گرفت.

وی یادآور شد: در زمان قاجار اما حکومت مبتنی بر قدرت ایل و عشیره بود البته در همان دوران هم وقایعی با محوریت علما رخ داد، پس اگرچه عالمان دینی قدرت سیاسی نداشتند اما رهبری توده‌های اجتماعی در دست علما بود.

طاهری حکومت پهلوی را کاملا متفاوت با صفویه و قاجاریه دانست و افزود: پهلوی نه مذهبی بود و نه ایلی، اصلا بومی و برگرفته از تمدن ایرانی نبود بلکه صرفا دست‌نشانده و مورد حمایت غرب بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هم و غم پهلوی این بود که نظام ارزشی را که ائمه اطهار بنا نهادند از هم بپاشاند.

وی تشریح کرد: در چنین شرایطی امام خمینی(ره) ضمن بهره بردن از جایگاه والای مذهبی، قدرت سیاسی خویش را با اتکا به مردم شکل دادند و همه جریان‌ها را به میدان آوردند در صورتی که وام‌دار هیچکدام نبودند.

طاهری تصریح کرد: امام خمینی(ره) به جد معتقد بودند که اساس نظام ارزشی نه امرا هستند و نه نخبگان بلکه ملت و مردم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از انقلاب جریان غرب، غرب‌گراها و به تعبیری غرب‌گداها بیش از همه متضرر شدند و بنابراین طراحی برای مواجهه با اندیشه امام(ره) را کلید زدند.

وی ادامه داد: گاهی جنگ سخت تدارک دیدند که برای تخریب است، گاهی جنگ نیمه‌سخت که برای تضعیف است و گاهی جنگ شناختی به این معنا که نکند انقلاب کردن از اساس اشتباه بوده است.

طاهری با بیان اینکه جنگ ترکیبی با حمله از تمام ابعاد افراد را دچار سردرگمی می‌کند، افزود: چیزی که امروز با آن مواجهیم جنگ مواضع است؛ در دولت مردمی هم گاهی دیده می‌شود که افرادی از درون دولت موضع غلط و به نفع تفکر غرب می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: افزایش کارخانه‌ها، جاده‌ها و مواردی از این دست حتما باید انجام شود چراکه مردم ایران لایق بیشترین خدمات هستند اما امام(ره) برای این موارد انقلاب نکردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انقلاب اسلامی را به چنین مواردی تقلیل داد، گفت: امروز مسئله اسلام است و ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها برای از بین بردن اسلام تلاش می‌کنند.

طاهری اظهار کرد: با تمام ارزش‌ها باید از دولت مردمی مراقبت کنیم، منصفانه نقدش کنیم تا دیگران نقد غلط نکنند، مطالبه‌گری، موضع درست و نقد منصفانه وظیفه همه ماست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به برنامه فصل استقبال از عشایر عنوان کرد: ارزش‌ها وقتی از بین می‌روند که فراموش شوند و لذا ما در «فصل استقبال» دنبال شکل‌دهی اجتماعی ارزشی در جمع عشایر و ارائه خدمت به این مردمان هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول