اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| درخواست راه‌اندازی مهدکودک در دانشگاه‌ها

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار راه‌اندازی مهدکودک در دانشگاه‌ها شدند.

فارس من| درخواست راه‌اندازی مهدکودک در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار  راه‌اندازی مهدکودک در دانشگاه‌ها شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: 

«با توجه به ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اینکه کلیه دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله سازمان‌ها و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است و کلیه شرکت ها و موسسات وابسته به آن‌ها موظف‌اند، ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، با طراحی، احداث و تجهیز تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، خدماتی و آموزشی و رفاهی تحت اختیار یا نظارت خود، اقدام به تامین فضای مناسب جهت رفع نیازهای نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان کنند.

اما شاهدیم در برخی از دانشگاه‌ها به این ماده قانونی عمل نشده و مادران با نبود مهد کودک در دانشگاه‌ها با سختی‌های فراوانی مواجه هستند.»

محمد مهدی سپهری سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: باتوجه به قانون حمایت از جوانی جمعیت بحث مهدکودک در تبصره ۳ وجود دارد و می‌گوید دستگاه‌ها موظف هستند، تا این امکانات را فراهم کنند. در بعضی دانشگاه‌ها فراهم شده ولی ما خواستار این هستیم تا در تمام دانشگاه‌ها این امکان اجرایی شود.

وی افزود: دانشجویان در سن تشکیل خانواده هستند و فرزند دارند. ما خواستار ایجاد امکانات و تسهیلات در دانشگاه‌ها هستیم تا دانشجویان بدون نگرانی به فکر تشکیل خانواده باشند، وقتی امکانات وجود ندارد، حضور اجتماعی مادران محدود می‌‌شود.

سپهری خاطرنشان کرد: شرایط دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر مادری فرزند دارد، بدون دلهره تحصیل کند، مادران با نبود مهدکودک در دانشگاه‌ها با سختی‌های فراوانی مواجه هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول