اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تولید و عرضه البسه اسلامی با قیمت مناسب جهت ترویج عفاف و حجاب

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف استانداری لرستان گفت: پیگیری کردیم که تولید البسه اسلامی با مشارکت مجموعه‌های مردمی، خیرین و سپاه انجام شود.

تولید و عرضه البسه اسلامی با قیمت مناسب جهت ترویج عفاف و حجاب

محمدکریم خورشیدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در مبانی دینی ما یک ملکه عام داریم به اسم حیا، عنوان کرد: ملکه‌ای که باعث می‌شود ما ممنوعات شرعی و عرفی را انجام ندهیم، حیا است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق حیا عفاف است، افزود: عفاف یک گزاره است که شامل نگاه کردن به نامحرم، پوشش، راه رفتن و آرایش است، در واقع حجاب بخشی از گزاره عفاف است.

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف استانداری لرستان خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد حجاب را نهادینه و با بی حجابی مقابله کنیم، باید حیا را در سطح جامعه گسترش دهیم.

خورشیدوند در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل قرارگاه حجاب و عفاف در استانداری با ریاست استاندار، گفت: امسال دو جلسه شورای راهبردی عفاف و حجاب با حضور دستگاه‌های عضو برگزار کردیم که ماحصل آن ۱۶ مصوبه بود، هر دو جلسه سه دستور کار داشت.

وی بیان کرد: ما در حوزه ایجابی دستور العمل وزارت کشور را در جلسات تشریح کردیم و به دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم، در حوزه سلبی هم با نیروی انتظامی جلساتی داشته‌ایم.

دبیر قرارگاه حجاب و عفاف استانداری لرستان گفت: پیگیری کردیم که تولید البسه اسلامی با مشارکت مجموعه‌های مردمی، خیرین و سپاه انجام شود، همچنین به دنبال این هستیم که یک سرمایه‌گذار مردمی برای تهیه پارچه ارزان پای کار بیاید.

 تشکیل تیم بازرسی در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در ادارات از دیگر اقداماتی است که خورشیدوند مطرح کرد و افزود: علاوه بر اینکه به مدیران تکلیف کردیم، تیم‌های بازرسی متشکل از بانوان مرتب وضعیت پوشش را در ادارات نظارت و رصد می‌کنند.

وی عنوان کرد: در جلسه اندیشه ورزی نیز موضوع حجاب و عفاف را به عنوان موضوع اجتماعی مطرح کردیم، همچنین از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی در خصوص کنترل و رصد مسایل حجاب و عفاف در سطح استان استفاده کرده‌ایم.

 دبیر قرارگاه عفاف و حجاب استانداری لرستان گفت: در خصوص نظارت بر موضوع حجاب ساماندهی تفرجگاه‌ها، اماکن تفریحی و گردشگری تقسیم کار انجام داده‌ایم.

خورشیدوند، بیان کرد: به عنوان نمونه در ورودی قلعه فلک‌الافلاک مسوولیت حجاب و پوشش با میراث فرهنگی است و در خارج به عهده متولیان نیروی انتظامی و نیروهای مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: در تفرجگاه‌ها هم دهیاران، بخشداران و بعد فرمانداران نسبت به موضوع حجاب و پوشش تکلیف دارند، البته به دنبال تشکیل گروه‌های مردمی در خود روستاها هم هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول