اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

طواف کعبه بدون لباس احرام از امروز ممنوع شد+فیلم

زائران حج تمتع از امروز بدون داشتن لباس احرام امکان طوافِ اطراف خانه خدا را ندارند. مأموران سعودی در ورودی‌ها به محل مطاف، از ورود آقایانی که لباس احرام ندارند، جلوگیری کرده و آنها را به سایر طبقات مسجدالحرام هدایت می‌کنند.

طواف کعبه بدون لباس احرام از امروز ممنوع شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، متولیان مسجدالحرام برای ایجاد هماهنگی در محل مطاف و اطراف کعبه، ورود آقایان بدون لباس احرام را به طبقه همکف مسجدالحرام و مطاف ممنوع کرد.

مأموران سعودی در ورودی به محل مطاف حضور دارند و از ورود آقایان بدون لباس احرام در اطراف کعبه جلوگیری و از آنها می‌خواهند برای طواف خانه خدا به طبقات بالایی مسجدالحرام مراجعه کنند. این محدودیت برای بانوان اعمال نشده است و بانوان به راحتی امکان تشرف به محل مطاف و زیارت کعبه در همه قسمت‌های مسجدالحرام را دارند.

مسجدالحرام از طبقه اول

این اقدام سعودی‌ها باعث شده تا بسیاری از آقایان در طبقات دوم و سوم مسجدالحرام به زیارت بپردازند و برخی دیگر هم برای حضور در مسجدالحرام، لباس احرام را همیشه به تن کنند. البته برخی از زائران هم لباس احرام را همراه داشته و در مسجدالحرام آن را تعویض می‌کنند که این امر با اعتراض برخی از زائران و حتی سعودی‌ها مواجه شده است.

سال گذشته نیز عربستان برای ایجاد نظم بیشتر در محل مطاف، از ورود آقایان بدون لباس احرام جلوگیری کرد که امسال هم چنین روندی در حال انجام است.

حضور زائران حج تمتع در مکه مکرمه هر روز در حال افزایش است و در برخی از ساعات به ویژه عصر و شب‌ها به دلیل کمتر شدن دمای هوا، زائران به مسجدالحرام مشرف شده تا به طواف کعبه بپردازند.

به گزارش فارس، تاکنون بیش از ۳۰ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شده است و روند اعزام زائران کشورمان تا اول تیرماه ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول