اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور گفت: عشایر ۲۵ درصد گوشت و فرآورده‌های دامی و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند و ۳۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی را در اختیار دارند.

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی میزبان بعدازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی، پایگاه فرهنگی و پاسگاه انتظامی و نظامی است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: عشایر ۲۵ درصد گوشت و فرآورده‌های دامی و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند و ۳۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع‌طبیعی را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه عشایر در ۵۸ درصد از فضای جغرافیایی کشور دارای قلمرو هستند، افزود: ۲ ایل‌راه تاراز و دزپاک از جمله ایل‌راه‌های تمدن باستانی دنیا محسوب می‌شود.

میزبان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و تغییرات آب و هوایی زندگی عشایری هر ساله دچار مخاطراتی می‌شود از این رو زندگی عشایر با اتکای صرف به دام و دام به مرتع خیلی پایداری نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: به همین جهت سازمان امور عشایر کشور رویکرد تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها، تولیدات، اشتغال، درآمد و معیشت عشایر را در پی گرفته است و چهار طرح محوری توسعه گردشگری عشایر، توسعه صنایع‌دستی، جمع‌آوری و کشت گیاهان دارویی و ارتقای بهره‌وری دامداری عشایر و ایجاد زنجیره ارزش افزوده گوشت قرمز عشایر را در دست اجرا دارد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول