اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هیئت‌های مذهبی به کانونی برای جهاد تبیین تبدیل شده‌اند

رییس شورای هیئات مذهبی کشور گفت: امروز هیئت‌های مذهبی ما به کانونی برای جهاد تبیین تبدیل شده‌اند که با استفاده از تشکل‌های مردمی می‌توانند نقش اساسی در این زمینه داشته باشند

هیئت‌های مذهبی  به کانونی برای جهاد تبیین تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام روح الدین دریکوند امروز چهارشنبه در مراسم گردهمایی روسای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی اظهار کرد: شورای هیئت‌های مذهبی یک ظرفیت مردمی برای تقویت بنیه دینی و اعتقادی مردم است که میتواند گسترش دهنده آرمان‌ها و مبانی اصلی انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه هیئت ترکیبی از منطق و عاطفه و شور و شعور است، گفت: یکی از لازمه‌های تقویت هیئات مذهبی برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی تخصصی است که باید در این زمینه با بهره گیری از اساتید خبره و با تجربه سطح اطلاعات و دانش فعالان این حوزه را تقویت کرد.

وی افزود: امروز هیئت‌های مذهبی ما به کانونی برای جهاد تبیین تبدیل شده‌اند که با استفاده از تشکل‌های مردمی می‌توانند نقش اساسی در این زمینه داشته باشند.

رییس شورای هیئات مذهبی کشور با تاکید بر اینکه ترویج ارزش‌های اسلامی توطئه دشمنان در دین گریزی جوانان ما را خنثی می‌کند، ادامه داد: امروز شبیخون و تهاجم فرهنگی در دستور کار دشمن قرار گرفته است و با جنگ ترکیبی و شناختی بدنبال ضربه به بدنه انقلاب و دین هستند که باید با بهره گیری از جایگاه و توان هیئات مذهبی با این تهاجمات مقابله کرد.

وی با اشاره به نقش مهم هیئات مذهبی در مقاطع مختلف تاریخ کشورمان خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی علاوه بر ترویج دین و ارزش هاش اسلامی، در شرایط مختلف کشور از جمله در زمان شیوع بیماری کرونا در کشور جهادی عمل کردند و در اغتشاشات اخیر نیز به خوبی نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام دریکوند گفت: هیئات مذهبی بعنوان بازوان توانمند مردمی در کنار دولت هستند و این آمادگی را دارند تا با تمام توان به اقشار مختلف جامعه در حوزه های مربوطه خدمت کنند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز در این نشست با بیان اینکه مساجد و هیئات مذهبی هسته های مقاومت هستند، گفت: از چنین هسته‌های مقاومتی فرزندان دلیر و برومند وطن و مدافعین امنیت و حرم تربیت میشوند که حافظ جان و مال مردم خواهند بود.

مهدی الیاسی افزود: ما باید برای پرورش آینده سازان این کشور بر روی نسل جوان سرمایه گذاری کنیم که یکی از این سرمایه گذاری‌ها تقویت مساجد و هیئات مذهبی برای جذب جوانان و نوجوانان ماست.

وی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه هیئات مذهبی ما در جامعه فعال و پویا تر از گذشته شده اند و باید با برنامه ریزی های خوب و جذب زمینه جذب اقشار مختلف خصوصا جوانان و نوجوانان را فراهم کنیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه در ساوه 280 هیات وجود دارد گفت: در حال حاضر 190 هیات در این شهرستان به ثبت رسیده و فعال هستند که 20 مورد آن ویژه بانوان و یک مورد نیز بصورت تخصصی برای دانش آموزان است .

حجت الاسلام سید سامعی تصریح کرد: در طول سال 25 هیات در سطح شهرستان فعال هستند اما مابقی هیئات در مراسمات مذهبی چون محرم، صفر، رمضان و ایام شهادت و ولادت و ..... به برگزاری مراسم می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر ساوه به واسطه مهاجر پذیر بودن شاهد حضور اقشار مختلف هستیم که همین امر باعث شده است هیئات مختلف با گویش‌ها و زبان‌های مختلف سراسر کشور در این شهر وجود داشته باشد که همین امر باعث استقبال مردمی از این هیئات شده است . 

وی اضافه کرد: هیئات مذهبی در موضوع جریان سازی فضای جامعه نقش قابل توجهی دارند و میتوان گفت هیئات مرکز اصلی جهاد تبیین هستند که می‌توانند نقش بسزایی در جذب جوانان و نوجوانانی که امروز در تیر رس دشمنان قرار دارند داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه روسای هیئات مذهبی به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوطه پرداختند و از علی نیکویی بعنوان یکی از پیرغلامان اهل بیت (ع) در این مراسم قدردانی شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول