اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه: آمریکا به حمایت از تروریسم اوکراین ادامه می‌دهد

سفیر مسکو در واشنگتن ضمن اشاره به تلاش مقامات آمریکایی برای لاپوشانی کردن اقدام کی‌یف در تخریب سد کاخوفکا، گفت که آنها می‌خواهند روسیه را مسئول همیشگی تمام حوادث جنگ اوکراین نشان دهند.

سفیر روسیه: آمریکا به حمایت از تروریسم اوکراین ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتهام‌زنی آمریکا به روسیه مبنی بر دست داشتن در تخریب سد و نیروگاه برقی-آبی «نوا کاخوفکا» در منطقه خِرسون واقع در جنوب اوکراین، با واکنش سفیر مسکو در واشنگتن همراه شد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر فدراسیون روسیه در آمریکا، در واکنش به این اتهام‌زنی گفت که واشنگتن به حمایت خود از اقدامات تروریستی رژیم کی‌یف ادامه خواهد داد.

روز سه‌شنبه بود که سد «نووا کاخوفکا» در منطقه خرسون تخریب شد و بخش‌های وسیعی از منطقه را آب فراگرفت که هزاران نفر را مجبور به ترک آنجا کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف در این‌باره توضیح داد که کارزار تبلیغاتی نادرست و هدفمندی در رسانه‌های آمریکایی برای مقصر نشان دادن روسیه در تخریب سد کاخوفکا به‌راه افتاده است.

وی اظهار داشت: «القائات زیادی مبنی بر اینکه روسیه مهمترین تأسیسات زیرساختی خود را منفجر کرده است، وجود دارد. این تلاشی مذبوحانه برای لاپوشانی کردن [اقدامات تروریستی] رژیم کی‌یف است که ماه‌ها عامدانه این نیروگاه را گلوله‌باران می‌کرد».

رئیس اداره نظامی منطقه خرسون، به ساکنان مناطق در مسیر سیلاب سد شهر «نووا کاخوفکا» بر روی رودخانه دنیپرو در خرسون هشدار داده که برای نجات جان خود هر کاری می‌توانند بکنند. 

طبق این گزارش، سفیر روسیه در واشنگتن همچنین افزود: «مقامات آمریکایی ادعاهای خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که گویی روسیه همیشه مسئول تمام حوادثی است که در جریان جنگ اوکراین رخ می‌دهد».

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با رد اتهام‌زنی اوکراین به روسیه مبنی بر تخریب سد کاخوفکا، گفت که رژیم کی‌یف این کار را انجام داد تا شبه‌جزیره کریمه را از آب محروم کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول