اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نهادهای مسئول چهارمحال و بختیاری در حوزه حجاب چه کردند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری عملکرد استانداری و نهادهای مسئول استان در حوزه عفاف و حجاب را تشریح کرد.

نهادهای مسئول چهارمحال و بختیاری در حوزه حجاب چه کردند؟

محسن حسین‌میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص عملکرد استانداری در موضوع عفاف و حجاب گفت: از سال گذشته جلساتی با عنوان ستاد عفاف و حجاب به صورت مستمر ماهانه و با حضور مدیران تمام دستگاه‌های مرتبط فرهنگی، اجتماعی و نظامی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی در ستاد مذکور تهیه و به ادارات ارسال شده است، افزود: اقدامات ستاد عفاف و حجاب استان در ۲ بخش کارکنان دولت و سطح جامعه تعریف شده و برنامه‌ریزی‌ها در هر بخش متفاوت است.

وی اظهار داشت: سال گذشته در اقدامی ابتکاری تیمی متشکل از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شد و به صورت میدانی از ادارات مختلف بازدید به عمل آمد.

حتی یک مورد بی‌توجهی به حجاب در ادارات استان وجود ندارد

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه در موارد معدودی که وجود داشت با ظرافتی خاص تذکر داده شد، عنوان کرد: طبق بازخوردها در حال حاضر هیچ موردی تحت عنوان بی‌توجهی به حجاب در ادارات استان وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از ارسال ابلاغیه‌ای به ادارات مبنی بر تفکیک محیط کار خانم‌ها و آقایان خبر داد و گفت: در این مورد جزو اولین استان‌ها هستیم و این طرح مورد اقبال کارمندان هم قرار گرفته است.

وی همچنین به برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی با حضور استاندار و در سطح مدیران استان با محوریت عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: مقرر شد هر ارگان یک نفر را به عنوان رابط عفاف و حجاب معرفی کند که علاوه بر حضور در جلسات پیگیر اجرای ابلاغ‌ها باشد و گزارش ارائه دهد.

حسین‌میرزایی در خصوص اقدامات صورت گرفته در اماکن عمومی، مطب‌ها، مراکز خرید، اماکن گردشگری و ... توضیح داد: جلسات متعددی در این بخش برگزار و توجیهات لازم صورت گرفته است، نظارت‌ها به صورت جدی برقرار و تهیه بروشور و اقلام فرهنگی با موضوع حجاب و توزیع و نصب آن‌ها در معابر در دستور کار است.

رعایت حجاب در اماکن گردشگری راضی‌کننده نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در مراکز تفریحی و گردشگری مراقبت‌های لازم صورت می‌گیرد اما گردشگران و مسافرانی از سایر استان‌ها وارد می‌شوند اغلب حجاب و شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و در تابستان با افزایش سفرها مشکل جدی‌تر خواهد شد.

حسین‌میرزایی عنوان کرد: از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خواسته‌ایم با نصب بنر و حضور نیروهایی جهت تذکر لسانی به افراد، وضعیت را در اماکن گردشگری کنترل کند.

وی با بیان اینکه امسال ۲ ابلاغیه ویژه عفاف و حجاب از سوی وزیر کشور به استان‌ها ابلاغ شد، تشریح کرد: این ابلاغیه‌ها با ارشاد استاندار و مشورت صاحبنظران بومی‌سازی و در ۲ جلسه با حضور مدیران دستگاه‌ها به بحث و بررسی گذاشته شد.

وضعیت حجاب در چهارمحال و بختیاری نسبت به زمستان سال گذشته بهتر شده است

حسین‌میرزایی اظهار کرد: طبق گزارش‌های واصله و بازخوردهایی که گرفتیم وضعیت حجاب در چهارمحال و بختیاری نسبت به ماه‌های پایانی سال گذشته بهتر شده و با مراقبت‌هایی که انجام می‌شود رو به بهبود است.

معاون استاندار اضافه کرد: خوشبختانه در مقایسه با سایر استان‌ها هم وضعیت حجاب در استان ما قابل قبول‌تر است که بخش زیادی از آن به دلیل فضای دینی و مذهبی حاکم بر جامعه و مردم استان است.

وی بیان داشت: با نظارت خانواده‌ها و مراقبت‌هایی که در محیط‌های آموزشی صورت می‌گیرد حتی یک مورد کشف حجاب در دانشگاه‌ها و مدارس استان گزارش نشده است.

حسین‌میرزایی در ادامه اثرگذاری کارهای فرهنگی را در گرو اقدامات درازمدت دانست و گفت: باید کارهای بنیادی و ریشه‌ای در خانواده‌ها و مدارس ابتدایی و حتی مهدکودک‌ها انجام شود تا در سال‌های آینده به نتایج مطلوب برسیم و این مهم باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور لحاظ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از تلاش‌های برنامه‌ریزی‌شده و دلسوزانه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و همچنین فراجا تقدیر کرد و افزود: در مجموع همه باید در موضوع عفاف و حجاب بیش از این تلاش کنیم.

پوشاک اسلامی باید در همه‌جای استان در دسترس همه باشد

وی در پاسخ به این سوال که چرا در استان مراکز عرضه و فروش پوشاک اسلامی وجود ندارد که لباس مناسب، باکیفیت و ارزان در اختیار مردم قرار دهد، توضیح داد: هم در جلسات ستاد عفاف و حجاب و هم در کارگروه امور اجتماعی زنان و خانواده همواره بر این موضوع تاکید شده که بر عرضه پوشاک نامناسب در بازار نظارت و عرضه آن محدود شود.

حسین‌میرزایی ادامه داد: طبق گزارش‌ها نظارت‌ها صورت گرفته و در مواردی جمع‌آوری پوشاک نامناسب هم انجام شده است اما هنوز بازار استان به سمت و سوی عرضه پوشاک مطلوب متدینین نرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه پوشاک اسلامی باید در همه‌جای استان در دسترس همه باشد، اظهار داشت: باید حمایت از تولیدکنندگان این نوع پوشاک با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و روش‌های دیگر در دستور کار قرار بگیرد و سایر تولیدکنندگان نیز برای ورود به تولید پوشاک اسلامی ترغیب شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول