اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بنگاه‌های اقتصادی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حمایت کنند

نماینده بندرعباس از بنگاههای اقتصادی مجاور با شهر بندرعباس خواست تا از کانون های فرهنگی مساجد حمایت کنند.

بنگاه‌های اقتصادی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور آرامی نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس امروز در بازدید از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ضمن قدردانی از مجموعه عوامل این ستاد و کانون های فرهنگی هنری استان، افزود: ستاد هماهنگی کانون های مساجد ازجمله دستگاه هایی است که در حوزه فرهنگی استان کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به تعدد دستگاه ها و نهادهای فعال در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: شمار زیاد متولیان بخش فرهنگ در کشور و فقدان انسجام، هماهنگی و همپوشانی لازم بین آنها موجب شده تا فعالیت ها در این حوزه با یک سری نواقص و کمبودها همراه باشد.

نماینده حوزه مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بلاتکلیفی و شلختگی در حوزه فرهنگی کشور، افزود: همه متولیان فرهنگی در بخش های مختلف ازجمله، رسانه، سینما، فرهنگ دینی، عفاف و حجاب و ... افق ترسیم شده ای ندارند که به سمت آن حرکت کنند و یک از هم گسیختگی در این حوزه وجود دارد.

وی از شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور و شورای فرهنگ عمومی در استان ها به عنوان متولی اصلی سیاستگذاری در امر فرهنگ یاد کرد و گفت: این شوراها از پشتوانه قوی قانونی برخوردارند و باید در حوزه تصمیم گیری، سیاستگزاری، راهبردها و اجرا، خط و مشی را تعیین و مشخص کنند که در چه مسیری حرکت کنیم و وضعیت فرهنگی کشور در 10 سال آینده چگونه خواهد بود.

آرامی تاکید کرد: مجموعه های متولی امر سیاستگذاری فرهنگی در کشور باید مسنجم تر از قبل، خط و مشی را تعیین و هدفگذاری کنند تا در حوزه فرهنگ به نقطه مطلوب تری برسیم.

وی همچنین به هجمه فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: با وجود سرمایه گذاری عظیم دشمن در حوزه تهاجم فرهنگی، امروز شاهد حضور جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و هیات های مذهبی هستیم و این به برکت حضور افراد دغدغه مند در مساجد است.

نماینده بندرعباس با تاکید بر تقویت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری به منظور حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری که نقش موثری در جذب جوانان به مساجد دارند باید هم در بعد کمی و هم بعد کیفی ارتقا یابند.

آرامی ادامه داد: در کنار اقدامات آموزش و پرورش و دانشگاه ها، فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به نقش آفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، گفت: دشمن در سال های پس از پیروزی انقلاب همواره از راه های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده و در این برهه نیز به درصدد از مشروعیت انداختن نظام است و کانون های فرهنگی هنری مساجد با تبیین شرایط موجود می توانند نقش بسزایی در ترغیب آحاد مردم برای حضور پرشور در انتخابات داشته باشند و توطئه دشمن را در نطفه خفه کنند.

وی در پایان خطاب به دستگاه های دولتی و بنگاه های اقتصادی مستقر در استان هرمزگان، تاکید کرد: حمایت از ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری را در دستور کار قرار دهید.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را ارائه کرد.

یکهزار و 60 کانون فرهنگی هنری مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان فعالیت می کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول