اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مسئولان مراکز درمانی در خدمات‌دهی به ایثارگران پای کار باشند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید مسئولان بیمارستا‌های خصوصی و مراکز درمانی در خدمات‌دهی به ایثارگران پای کار باشند.

مسئولان مراکز درمانی در خدمات‌دهی به ایثارگران پای کار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین پیش از ظهر امروز با حضور عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همه مسئولان دولتی و خصوصی با توجه به قوانین و مسئولیت اجتماعی وظیفه دارند که به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به مشکلات درمانی جامعه هدف بنیاد افزود: برخی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی در جهت خدمات‌دهی به این قشر معظم لغو قرارداد کردند و همین موجب بروز مشکلاتی برای آنها شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: تاخیر در پرداخت بیمه‌ها مهمترین دلیل لغو قرارداد بخش خصوصی و مراکز درمانی بوده در حالی که امروز این پرداخت‌ها نسبت به گذشته به‌روزتر شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: جامعه ایثارگران به بیمارستان‌های خصوصی نسبت به بیمارستان‌های دولتی و آموزشی بیشتر رغبت نشان می‌دهند و به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

اسمعیلی ادامه داد: جامعه هدف بنیاد با مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی که لغو قرارداد کردند مجبورند هزینه‌های درمان را خودشان پرداخت و سپس هزینه آن را از بیمه دی دریافت کنند که این روند شایسته این قشر معظم نیست.

دبیر شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین افزود: بیمارستان‌های خصوصی به لحاظ خصوصی بودن نباید لغو قرارداد کنند و در رفع این مشکل می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی ورود جدی داشته باشد.

اجرای رزمایش طرح سپاس در قزوین

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، گفت: والدین و همسران شهدا، آزادگان و جانبازان مشمولان این طرح هستند و مسئولان باید از این عزیزان دیدار کنند.

این مقام مسئول افزود: باید رزمایش طرح سپاس توسط همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی اجرا شود تا با جمع‌آوری اطلاعاتی که در این دیدارها از مشکلات جامعه ایثارگران به دست می‌آید، مسئولان بنیاد اقدامات لازم را در جهت رفع آنها طی سال جاری انجام دهند.

اجرای برنامه‌های ترویجی در گلزار شهدای شهر قزوین

 وی از گلزار شهدای شهر قزوین به ‌عنوان قطب فرهنگی یاد کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام برنامه‌های ترویجی در این مکان مقدس صورت‌ گرفته و هر دستگاه، نهاد و تشکل مردمی که علاقه‌مند اجرای این برنامه‌هاست، مسئولان بنیاد از آنها استقبال می‌کنند.

باید کمیته مشترک یادواره شهدا تشکیل شود

اسمعیلی با تاکید بر تشکیل کمیته مشترک یادواره شهدا گفت: یادواره‌های شهدا که طی سال به مناسبت‌های مختلف در استان قزوین اجرا می‌شود می‌تواند در این کمیته تخصصی‌تر شود تا تأثیرگذاری بیشتری بین مردم به‌ویژه جوانان داشته باشد.

دبیر شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین همچنین مطالبی در خصوص بسترسازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدای شهر قزوین، برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات ایثارگران و استفاده از برنامه‌های نو و ابتکاری ترویجی بیان کرد.

در ادامه این جلسه، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی مطالبی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رفع مشکلات جامعه ایثارگران بیان کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول