اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزییات تصمیم رئیس شیلات ایران در حوزه صیادی شرق هرمزگان

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت گفت: در سفر رییس شیلات ایران به شرق هرمزگان تصمیمات مهمی در زمینه های گوناگون گرفته شده که بزودی عملی می شود و تحولی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

جزییات تصمیم رئیس شیلات ایران در حوزه صیادی شرق هرمزگان

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به سفر رییس شیلات ایران به شهرستانهای شرق هرمزگان اظهار داشت: در سفر اخیر  رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و دو تن از معاونین وزیر جهاد کشاورزی به شرق این استان و نشست با کشاورزان وفعالین حوزه صیادی، مقرر شد که از رییس شیلات ایران برای بررسی مشکلات در شهرستانهای شرق هرمزگان دعوت شود. 

وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته و دعوت از این مسئول برای بررسی مشکلات در حوزه صیادی در شهرستانهای میناب، سیریک، وجاسک، رییس شیلات ایران به این منطقه سفر کرد. 

۲٠٠مجوز صیادی به صیادان میناب و سیریک داده می شود

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت گفت: در بازدید از زیر ساختهای و ظرفیتهای موجود  صید و صیادی در شهرستانهای میناب و سیریک مقرر شد ۲٠٠ مجوز صیادی به شهرستانهای میناب و سیریک داده شود. 

تکمیل و احداث پروژه های نیمه تمام صید وصیادی در شرق هرمزگان 

رئیسی با اشاره به پروژه های نیمه تمام در حوزه صیادی در شهرستانهای میناب، سیریک، جاسک عنوان کرد: در این سفر برای تکمیل موج شکن ها و اسکله های نیمه تمام صیادی و احداث چند محل تخلیه بار انداز برای صیادان این منطقه تصمیماتی گرفته شد. 

نماینده مردم شرق هرمزگان گفت: بسیاری از صیادان از راه دسترسی به ساحل گلایه مند بودند که با موافقت رییس شیلات ایران، برای صیادان  روستاهایی که به ساحل نزدیک هستند و راه دسترسی ندارند شرایط این کار فراهم می شود. 

تشکیل یک کمیته مرکب برای پایش و کار آبزی پروری

وی از تشکیل یک کمیته مرکب خبر داد گفت:  در این سفر مقرر شد تا با عملی شدن و تشکیل یک کمیته مرکب از شیلات و دامپزشکی و جهاد کشاورزی برای پایش کار آبزی پروری  برای صیادی این منطقه کمک شود. 

زیستگاه مصنوعی ساخته می شود

رئیسی از موافقت رییس شیلات ایران برای ساخت زیستگاه مصنوعی در این مناطق  خاطر نشان کرد: برای این کار در شهرستانهای میناب و سیریک  و جاسک ۴٠ میلیارد تومان تخصیص داده شد. 

۲٠٠ سهمیه خاص برای صیادان شهرستان جاسک

نماینده مردم شرق هرمزگان گفت:  در این سفر ۲٠٠ سهمیه خاص دیگر برای صیادان شهرستان جاسک از محل ساماندهی شناوران در طرح توسعه مکران در نظر گرفته شد که پس از معرفی و ثبت نام در سامانه شیلات ایران این کار انجام خواهد شد. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول