اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

طوفان حاره ای با ایران چه می کند؟

معاون فنی هواشناسی هرمزگان گفت: طوفان حاره ای که در اقیانوس هند شکل گرفته، با اثرات ضعیف تر به دریای عمان می رسد و می تواند امواج با ارتفاع 3 متر ایجاد کند.

طوفان حاره ای با ایران چه می کند؟

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان ظهر امروز به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: طوفان حاره ای هر ساله در اقیانوس هند شکل می گیرد و دامنه های ضعیف تر این طوفان به سمت دریای عمان حرکت می کند و سبب تلاطمات نسبتا بزرگی در دریای عمان می شود اما اثرش بر مناطق ساحلی کمتر است و عوارض آن بیشتر مربوط به دریا است.

وی با بیان این که این طوفان حاره ای در کانون خود در اقیانوس هند قادر به ایجاد امواجی فراتر از 8 تا 9 متر است، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که شدت فعالیت این طوفان حاره ای به شکل ضعیف شده تری در دریای عمان خود را نشان دهد و ارتفاع امواج به 3 متر در دریای عمان برسد اما اثر این طوفان بر مناطق ساحلی کمتر خواهد بود و این طوفان در دریاها اثرگذاری دارد.

معاون هواشناسی هرمزگان همچنین عنوان کرد: شدت این طوفان در آبهای جنوب چابهار در دریای عمان بیشتر خواهد بود و تا جاسک شدت آن کمتر می شود اما با این حال هشدارهای لازم در مورد مهار کشتی ها و توقف فعالیت های صیادی از روزهای گذشته داده شده تا بتوانیم از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در محدوده بنادر و اسکله های تجاری و صیادی نیز هشدارهای لازم را ارائه و اقدامات لازم را داشته است.

عارفی بیان داشت: عمده تأثیر این طوفان حاره ای بر مناطق دریایی است و باید مراقب بود که امواج شدید عملا در این طوفان همراه با باد نیستند و ممکن است امواج از نقطه دیگری خیز برداشته و اثرات خود را بر منطقه دیگری بگذارند و لذا طی دو سه روز آینده پیش بینی تلاطم دریا در محدوده دریای عمان تا تنگه هرمز را داریم و فعالیت های تجاری و صیادی باید متوقف شوند تا شاهد خسارت نباشیم.

به گزارش فارس، طوفان حاره ای طی روزهای گذشته بر اقیانوس هند شکل گرفته و زبانه هایی از این طوفان به سمت دریای عمان به حرکت درآمده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول