اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بازار نفت در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی چین و آمریکا

درحالی‌ که سرمایه‌گذاران در انتظار خروجی نشست بانک مرکزی آمریکا و آمارهای اقتصادی مهم چین هستند، قیمت نفت در معاملات امروز به مرز 75 دلار رسید.

بازار نفت در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی چین و آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجا که سرمایه‌گذاران در انتظار خروجی نشست بانک مرکزی آمریکا و آمارهای اقتصادی مهم چین و آمارهای دولتی آمریکا در مورد ذخایر نفت خام این کشور هستند، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

امروز هر بشکه نفت برنت با 63 سنت افزایش 74.92 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 52 سنت افزایش 69.94 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در معاملات روز سه‌شنبه با امید به افزایش تقاضا برای سوخت بیش از 3 درصد افزایش یافت.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار در سنگاپور گفت: «به نظر می‌رسد، به علت نزدیک بودن زمان انتشار آمارهای اقتصادی نظیر آمار تولیدات صنعتی، خرده‌فروشی و شاخص قیمت مسکن در ماه می   و همچنین نشست امروز کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا، معامله‌گران تمایلی ندارند قیمت‌ها بالاتر برود.»

بازیگران بازار انتظار دارند که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، روند افزایش نرخ بهره را در بحبوحه بی‌ثباتی در مورد چشم‌انداز اقتصادی و اثرات منفی 10 بار بالا بردن نرخ بهره از مارس 2022 متوقف کند.

افزایش نرخ بهره، ارزش دلار را بالا می برد و کالاهای اساسی که با دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود را گران‌تر می‌کند و بر قیمت نفت تاثیر منفی دارد. توقف افزایش نرخ بهره، رشد اقتصادی را تقویت و تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد که این امر قیمت‌ها را بالا می‌برد.

از طرفی، اقتصاددان‌ها انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در هفته گذشته، این نرخ را در ماه جولای به 5 درصد برساند.

در عین حال پیش بینی می‌شود، بانک مرکزی اروپا نیز به منظور مقابله با افزایش تورم، نرخ بهره را 0.25 درصد دیگر افزایش دهد؛ اما در مورد بانک مرکزی ژاپن نیز انتظار می‌رود، سیاست بیش از حد انبساطی خود را همچنان حفظ کند.

موسسسه امریکن پترولیوم روز گذشته در یک گزارش غیررسمی اعلام کرد، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 9 ژوئن حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است این درحالی که نظرسنجی رویترز از کاهش 50 هزار بشکه در روز خبر می‌داد.

آمارهای دولتی و رسمی امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول