اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«فرونشست» خطری جدی برای بقای دشت قزوین

معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور گفت: بر اساس پایش آمار و برسی های کارشناسان جنوب دشت قزوین که بخش وسیعی از منطقه بوئین زهرا را شامل می شود دچار فرونشست ۲ سانتی متری شده است.

«فرونشست» خطری جدی برای بقای دشت قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی صدیقی عصر امروز در جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس پایش آمار و برسی های کارشناسان جنوب دشت قزوین که بخش وسیعی از منطقه بوئین زهرا را شامل می شود دچار فرونشست ۲ سانتی متری شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پایش های صورت گرفته از سال ۱۳۹۵ تاکنون میزان فرونشست دشت قزوین کاهش پیدا نکرده و محدوده فرونشست نیز ثابت بوده است.

معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور ضمن اشاره به اینکه با از بین رفتن آبخوان، میزان فرونشست در دشت قزوین کاهش خواهد یافت، بیان کرد: با از بین رفتن آبخوان میزان فرونشست در دشت قزوین کاهش خواهد یافت و حتی در مواردی نیز به عدد صفر خواهد رسید.

این مقام مسئول از تهیه نقشه دشت قزوین خبر داد و افزود: تهیه نقشه کارشناسی و دقیق توسط نخبگان سازمان نقشه برداری کشور صورت گرفته و برای اقدامات به استان قزوین و دستگاه های کشوری و ملی ارسال شده است.

صدیقی اضافه کرد: شهر قزوین نیز دچار فرونشست شده که بیشترین سطح فرونشستگی در جنوب شهر قزوین است.

معاون فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور یادآور شد: گزارش فرونشست استان قزوین ۹۰ درصد تکمیل شده و تا هفته های آتی این گزارش تکمیل و به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.

صدیقی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری قزوین قصد اجرای طرح توسعه شهری دارد باید از سازمان نقش برداری استعلام کند تا در آینده دچار مشکل نشود.

وی افزود: با استعلام شهرداری از سازمان نقشه برداری کشور مناطقی که از الحاق به بافت مناطقی که احتمال فرونشست در آن ها وجود دارد جلوگیری خواهد شد تا آسیب کمتری وارد شود.

این مقام مسئول از استعلام شهرداری قزوین در پروژه چشمه نور خبر داد و عنوان کرد:  دستگاه های اجرایی استان قزوین همواره در پروژه های بزرگ استعلامات مربوط به سازمان نقشه برداری را دریافت می کنند.

صدیقی از آمادگی سازمان نقشه برداری جهت پایش مستمر وضعیت دشت قزوین خبر داد و افزود: انتظار سازمان نقشه برداری استعلام دستگاه های اجرایی در پروژه های عمرانی است تا با دید دقیق و کارشناسی کم ترین آسیب به جان و مال مردم برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول