اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدای کنگره بزرگ و عظیم ۱۰۴۰۰ شهدای مازندران باید در همه جا طنین‌انداز شود

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه صدای این کنگره بزرگ و عظیم باید در همه جا طنین‌انداز شود، گفت: کنگره عظیم شهدای نامدار مازندران باید در سه محور؛ ترغیب جوانان، مخابره پیام در سطح ملی برای ایران اسلامی و ارسال پیام در عرصه بین‌المللی که در جبهه مقاومت خوش درخشیدند،برگزار شود.

صدای کنگره بزرگ و عظیم ۱۰۴۰۰ شهدای مازندران باید در همه جا طنین‌انداز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز در آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ملی ۱۰۴۰۰شهید سرافراز استان مازندران که در سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید است که قرار است در مازندران برگزار شود.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع این کنگره در قالب ۲۰ کارگروه که با مشارکت مردمی (مشخص‌ترین شاخصه این کنگره) همراه است، گفت: کنگره شهیدان دیار علویان مثل لشکر همیشه پیروز ۲۵ کربلا خط شکن خواهد بود.

حسینی‌پور با بیان اینکه مردم نقش اصلی احیای یاد و خاطره شهدا را بر عهده دارند، اظهار کرد: در مازندران یاد و خاطره شهدا به بهترین شکل توسط مردم بزرگ داشته می‌شود، نمایش اعتلای جامعه و بروز کمال انسانی در هر جامعه‌ای با توجه به فرهنگ حاکم و مطالبات شهروندان در چهارچوب توقعات و مقدورات همان جامعه ترسیم می‌شود‌ که می‌تواند به تحقق آرمان‌های بزرگ بی‌انجامد.

استاندار مازندران با اشاره به عزت و عظمت ایران عزیز که مدیون شهداست، تاکید کرد: اینکه می‌گویند شهیدان شمع محفل جامعه هستند، اگر احساس می‌کنیم که راه شهدا محور اصلی حرکت ما نیست مسیر را اشتباهی رفته‌ایم.

وی یادآور شد: در شرایط جنگ ترکیبی دشمن نیازمند الهام گرفتن از شهیدان به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های وحدت در جامعه هستیم، چنانچه به مسؤولیت کاری خاصی رسیدیم نباید شهدا را فراموش کنیم.

حسینی‌پور تصریح کرد: کنگره عظیم شهدای نامدار مازندران باید بتواند پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشد، باید جوانان را ترغیب کند، همچنین این کنگره باید در سطح ملی برای ایران اسلامی پیام داشته باشد چرا که مازندران هم مقصد و هم مسیر گردشگری است، پیام بعدی ما در عرصه بین‌المللی است.

استاندار مازندران ادامه داد: شهدای مازندران در جبهه مقاومت نقش موثر داشتند از این رو باید پیام‌شان را در عرصه بین‌الملل مخابره کنیم.

وی با بیان اینکه مسؤولیت عظیم این کنگره باید به مردم واگذار شود، بیان کرد: خانواده شهدا صاحبان اصلی این کنگره هستند، صدای این کنگره بزرگ و عظیم باید در همه جا طنین‌انداز شود، ما هم به‌عنوان کوچکترین این جمع بزرگ حمایت خواهیم کرد تا با حداکثر توان این کنگره بزرگ جهاد و شهادت برگزار شود.

 آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی  نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در آیین رونمایی از نشان و عنوان دومین کنگره ملی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران اظهار کرد: برگزار کردن کنگره یک بعد آن تجلیل از شهیدان و بعد دیگر تاثیرگذاری بر جامعه است.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره باید به این نیت و منظور باشد که تاثیرگذاری داشته باشد و قطعا این بعد کنگره مهم‌تر است، افزود: امروز ما با شیطنت‌های دشمنان در ابعاد گوناگون مواجه هستیم که یکی از آن‌ها مبارزه با خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه خانواده یک اصل است و دشمن برای فروپاشی آن برنامه‌ریزی می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان جایگاه ارزشی مادر و زن را در خانواده عوض می کنند و فرهنگ مادی خود را رسوخ و نفوذ می دهند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه شهدای ما برآمده از خانواده سالم، پاک و حلال هستند، بیان کرد: اگر خانواده شهدا با دیانت و معنویت نبودند چنین شهیدان، آزادگان و ایثارگران عزیزی بوجود نمی آمد.

وی با اعلام اینکه برگزاری کنگره باید در این راستا و به این منظور باشد که خانواده را احیا کند، یادآور شد: خانواده خانه ناموس پرستی، عفاف و حجاب، احترام، محبت، عشق و احسان است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه بزرگداشت شهدا به تقویت جایگاه خانواده است، افزود: شهدای ما اهل مسجد و نماز جمعه بودند و به خانه‌های عبادت، ایمان و امید اهمیت می‌دادند.

محمدی‌لایینی با بیان اینکه محله‌های مسجد محور باید شکل بگیرد و تقویت شود، بیان کرد: اگر خانه‌های خانواده و عبادت را زنده کردیم به اهداف شهدا رسیدیم.

وی یادآور شد: باید کنگره‌ها در راستای تقویت زیرساخت‌هایی که شهدا از آن‌ها روحیه می‌گرفتند و به حیات جاوید رسیدند، برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه تلاش شود تا پروژه‌های نیمه تمام در یادمان‌ها و مراکز دیگر به اتمام برسد، افزود: در اغتشاشات سال گذشته شعار اقتصادی و معیشتی داده نشد و همه حملات متوجه جایگاه ولایت فقیه بود، دیدیم که بهانه و هدف دشمن چیست، پس همه باید در راستای حمایت و تبعیت از ولایت فقیه سنگ تمام بگذاریم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول