اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آیت الله نورمفیدی: همه در رفع مشکلات اجتماعی جامعه مسئول هستیم

امام جمعه گرگان گفت: همه ما در کنار هم باید در رفع مشکلات اجتماعی مانند کمبود آب مشارکت کنیم.

آیت الله نورمفیدی: همه در رفع مشکلات اجتماعی جامعه مسئول هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله‌سیدکاظم‌نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز در مصلی وحدت گرگان اظهار کرد: استان گلستان با کمبود شدید آب مواجه بوده و همه ما در کنار هم باید نسبت به رفع مشکلات اجتماعی مشارکت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان گرگان روزانه ۳۷۰ مترمکعب کمبود آب شرب دارد و با توجه به کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی و کاهش شدید آبهای زیرزمینی می‌بایست در مصرف بهینه آب توجه و دقت لازم داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان در سالهای آینده با مشکلات سختی به ویژه حوزه آب مواجه خواهد شد و از هم اکنون مدیران با احساس مسئولیت می‌بایست با ارائه راهکارهای عملی در رفع مشکلات آن تلاش نمایند.

وی با اشاره به کشت شالی بی‌رویه در استان گلستان ادامه داد: آبی که برای کشت هرهکتار شالی مصرف می‌شود مبلغ یک میلیارد تومان بوده و با توجه به این کمبودها و هزینه گزاف در کشت این محصول، متاسفانه اقدام جدی برای جلوگیری از کشت آن نمی‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی در بخشی از سخنان خودبا اشاره به هفته قوه‌قضائیه گفت: در سال ۶۰ روز ۶ تیرماه به رهبرمعظم انقلاب اسلامی سوءقصد شد و فردای آن روز هفتم تیرماه نیز حادثه شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اتفاق افتاد که این ایام به هفته قوه‌قضائیه نام گرفته‌است.

وی بیان کرد: اگر در هرکشوری این دو حادثه پشت‌سر هم اتفاق می‌افتد قطعا از هم می‌پاشید.

امام جمعه گرگان ابراز کرد: رهبری حکمیانه رهبر معظم انقلاب و عنایت ذات مقدس الهی سبب شد تا به امروز ملت ایران در کنار ولی فقیه خود تمام پیچ‌و خم‌های مختلف را پشت‌سر گذاشته و امروز سرافرازانه در جهان سربلند کنند.

وی با اشاره به عیدقربان یادآور شد: هر فردی که توانایی قربانی کردن را دارد در زمان توزیع و تقسیم گوشت به فکر اقشار کم‌درآمد که در طول سال کمتر می‌توانند از گوشت استفاده کنند، داشته‌باشد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به هفت ذالحجه مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) بیان کرد: عامل اصلی و ریشه مخالفت بنی‌امیه، بنی‌عباس و تمام دشمنان اسلام ابتدا حسادت آنها و سپس کمبودهایی بوده که در مباحث مختلف علمی، اجتماعی و غیره نسبت به امامان و مسلمانان داشتند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول