اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی قطر از تحولات روسیه

وزرات امور خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات روسیه، خواستار خویشتن‌داری، عقلانیت و محافظت از غیرنظامیان در درگیری‌ها شد.

ابراز نگرانی قطر از تحولات روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت قطر اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات فدراسیون روسیه را که ناشی از شورش علیه ارتش است، دنبال می‌کند و دوحه خواستار رعایت حداکثر خویشتن‌داری، توسل به عقلانیت و در امان ماندن غیرنظامیان از عواقب درگیری‌ها است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت قطر «قنا»، وزارت امور خارجه قطر امروز (شنبه، ۲۴ژوئن) در بیانیه‌ای هشدار داد که وخامت اوضاع در روسیه و اوکراین پیامدهای منفی بر صلح و ثبات بین‌المللی، تامین مواد غذایی و امنیت انرژی خواهد داشت؛ بحران‌هایی که عمدتاً تحت تأثیر بحران روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه قطر در بخش دیگری از این بیانیه، بر موضع قاطع دوحه در مورد تعهد به منشور سازمان ملل متحد، اصول حقوق بین‌الملل، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را تاکید کرد. 

وزرات خارجه قطر آرزوی دولت خود را برای همه طرف‌ها برای پیگیری گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل اختلافات، به گونه‌ای که امنیت و ثبات در روسیه و اوکراین به طور یکسان محقق شود و بر اساس قطعنامه‌های مربوطه مشروعیت بین‌المللی به بحران پایان دهد، ابراز کرد.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده نیروهای شرکت خصوصی «واگنر» از شامگاه گذشته عملاً نوعی شورش مسلحانه را علیه قوای اصلی ارتش روسیه آغاز کرده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در واکنشی تند به تحولات اخیر در نطقی تلویزیون خود «همه شهروندان روسیه، نیروهای مسلح، نیروهای اجرایی قانون و نیروهای ویژه» را مخاطب قرار داد و با اشاره به اقدامات شبه‌نظامیان گروه واگنر و یوگنی پریگوژین مدیر آن، این اقدامات را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی کوتاه و تندش تصریح کرد: هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده، تلاش داشته کشور را تسلیم کند و آن را به جنگ داخلی بکشاند؛ ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول