اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

از گلایه سرمربی در خصوص برگزار نشدن اردوها تا چراغ سبز برای بازگشت «نعمتی» به تیم ملی

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در خصوص وضعیت تیم ملی و شرایط بازگشت زهرا نعمتی توضیحاتی را اعلام کرد.

از گلایه سرمربی در خصوص برگزار نشدن اردوها تا چراغ سبز برای بازگشت «نعمتی» به تیم ملی

مجید کهتری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی پاراتیروکمان کشورمان و رویدادهای پیش رو اظهار داشت: ما 2 رویداد بسیار مهم را پیش رو داریم این رویدادها به حدی برای تیم ملی مهم است که نمی‌توانم توصیف کنم به مانند اینکه شما نفس نکشید. حدود 20 روز دیگر مسابقات جام جهانی جمهوری چک را پیش رو داریم. این مسابقات هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود و بزرگترین کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است که بیش از 70 درصد سهمیه ها در این مسابقات توزیع می‌شود. بعد از این مسابقات دیگر کار ها التماسی است چرا که در مسابقات آسیایی تنها 2 سهمیه توزیع می‌شود، آن هم برای کسانی است که در این مسابقات نتوانستند سهمیه کسب کنند است. شالوده کار ما مسابقات جام جهانی جمهوری چک است.

وی افزود: تیم ملی و تمام ورزشکاران 4 سال است که زحمت می‌کشند تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند و بتوانند سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کنند. ضمن این که می‌توانند در این رقابت‌ها مدال‌های خوبی را به دست آورند. من به عنوان مربی که 30 سال است با این تیم کار می‌کنم و تمام تمرینات تیراندازان تیم ملی را زیر نظر دارم به جرأت می توانم بگویم که 99 درصد تیراندازان کشورمان شانس مدال دارند و می توانند مدال‌های بسیار خوبی را هم بدست آورند.

* ورزشکاران با غیرت و خواهش و تمنای من در خانه تمرین می کردند!

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در خصوص برگزار نشدن اردوهای تیم ملی از ابتدای سال گفت: ما از اول سال باید اردوهای آماده سازی خوبی را پشت سر می‌گذاشتیم اما این اتفاق برای تیم ملی نیفتاد. شما ببیند از ابتدای سال ما 2 اردو را از دست دادیم که دلیل آن را نمی‌دانم چه بود و علاقه‌ای هم دیگر ندارم بدانم چرا اردوهای ما برگزار نشد. قبل سال 1402 هم 3 اردوی خودمان را از دست دادیم و به نظرم تیمی که می‌خواهد قهرمان جهان و پارالمپیک شود بی انصافی است که در حقش بی مهری شود. از ابتدای سال شما حساب کنید به جای این که بازیکنان تیم ملی در اردوها می بودند و تمرینات پیگیری می‌کردند در خانه بودند و در آن مدت با خواهش و تمنای من و غیرت خودشان تمرینات خود را در شهرهای خود و در خانه پیگیری کردند. اگر تمرینات ورزشکاران در خانه کافی بود که دیگر برای آنها اردو در نظر گرفته نمی‌شد. به جای اینکه تیراندازان بعد از عید در این مدت در فشار تمرینات قرار می‌گرفتند، در خانه بودند.

* تمام برنامه تمرینی تیم ملی در کمیته ملی پارالمپیک مصوب شده است اما نمی‌دانم چرا برگزار نشد

کهتری در پاسخ به این سوال که علت برگزار نشدن اردوها چه بوده است، عنوان کرد: علت برگزار نشدن اردوها را هم به ما اعلام نکردند و من هم نمی‌خواهم در این خصوص خیلی صحبت کنم. با کمیته ملی پارالمپیک که صحبت کردیم گفتند مصوب شده و باید اردوهای شما برگزار می‌شد چرا که هزینه اردوها را کمیته ملی پارالمپیک می‌دهد. نمی‌دانم پارالمپیک به فدراسیون برای برگزاری اردوها پول نداده بود یا فدراسیون اردوها را برگزار نکرد. چیزی که من به عنوان مربی می دانم این است که باید به صورت مداوم اردوهای تیم ملی برگزار شود. طبق برنامه ای که کمیته ملی پارالمپیک ارائه کرده ملی پوشان باید 10 روز در اردو و 10 روز در خانه باشند. برنامه های تمرینی تیم ملی هم تا پایان 1402 در راستای مسابقات جهانی و کسب سهمیه پارالمپیک است. این برنامه در پارالمپیک تصویب شده است ولی گاهی نادیده گرفته می‌شود. در مسابقات هم اگر نتیجه لازم کسب نشود مربی و سرمربی است که باید پاسخگو باشند. در واقع دیواری کوتاه تر از سرمربی پیدا نمی‌شود. اگر نتیجه بد حاصل شود در همان ابتدا این رسانه ها هستند که به من زنگ می زنند و می گویند با این همه ادعا چرا چنین نتیجه رقم خورده است.

* برگزار نشدن اردوهای ما مانند این است که به یزدانی بگویند 2 ماه مانده به مسابقات جهانی استراحت کن!

وی در ادامه تصریح کرد: من این حرف ها را نمی زنم که جو تیم ملی را برهم بزنم چرا که تیم ملی، امروز بیشتر از هر چیزی به آرامش نیاز دارد. اگر جو تیم ملی بر هم بخورد استرس در ورزشکاران به وجود می‌آید. مثل این می ماند که به حسن یزدانی بگویند 2 ماه مانده به مسابقات جهانی برو و در مازندران استراحت کن. اینطور که نمی‌شود. در حال حاضر وضعیت تیم ملی این چنین است و امیدوارم در ادامه، شرایط بهتر شود و از همه مهم‌تر بتوانیم در مسابقات جام جهانی جمهوری چک قهرمان شویم.

* در بازی‌های آسیا بیشتر از مسابقات پارالمپیک ادعای کسب مدال داریم

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان درباره مسابقات مهم پیش رو تیراندازان گفت: بعد از مسابقات جمهوری چک بسیار برای ما و ورزش کشور حائز اهمیت است بازی‌های آسیایی هانگژو است که در این مسابقات ما همیشه قهرمان آسیا بودیم و تنها در جاکارتا بود که نایب قهرمان شدیم، آن هم به دلیل کم بودن نفرات تیم ملی بود. ما برای بازی‌های آسیا بیشتر از مسابقات پارالمپیک ادعای کسب مدال داریم. شرایط هم به گونه ای است که بعد از مسابقات جمهوری چک هم اردوهای ما تقریبا متصل به اعزام خواهد بود. ما از 4 سال پیش یک مسیری را آغاز کردیم که یک پله مانده به آخر بازی‌های آسیایی است و بعد از آن هم پارالمپیک پاریس است که امیدوارم هر 2 رویداد نتایج بسیار خوبی را رقم بزنیم. البته در بین این مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات رنکینگی را هم داریم اما از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

* با نعمتی هیچ اختلافی نداشتم و ندارم

کهتری در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط زهرا نعمتی شاید بخواهد به تیم ملی پاراتیروکمان برگردد اما در این میان اختلافاتی بین شما و نعمتی است گفت: من نمی‌دانم زهرا نعمتی با من مشکلی دارد یا خیر، اما از طرف من این موضوع مشخص است که با او هیچ مشکلی ندارم. نعمتی تیراندازی است که کار بزرگی انجام داده و به جرأت می توانم بگویم تا 100 سال آینده کمتر کسی می‌تواند 3 دوره پارالمپیک پشت سرهم مدال طلا کسب کند. من یکبار بعد از مسابقات توکیو با زهرا نعمتی تماس گرفتم اما تلفن من را جواب نداد و بعد از آن هم اصلا نتوانستم با او صحبت کنم. اگر هم کدورتی وجود دارد بیاید با هم حرف بزنیم و به من بگوید که کدورت بین من و او در چه موضوعی است، چرا که واقعا نمی‌دانم.

* تیم ملی اول برای ورزشکاران و بعد برای مربیان است

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه تیم ملی متعلق به قهرمانان است بیان کرد: در خصوص حضور زهرا نعمتی و امثال زهرا نعمتی ها در تیم ملی پاراتیروکمان باید بگویم که اصلا به این شکل نیست که من بگویم چه کسی در تیم ملی حضور داشته باشد و چه کسی حضور نداشته باشد. من در گذشته هم عنوان کردم که زهرا نعمتی 2 سالی است که تمرین نداشته و تنها مقطعی با تیم تیروکمان که مربی کره‌ای هدایت آن را برعهده دارد تمرین کرد. موضوعی که باید همه ما به این موضوع توجه کنیم این است که زهرا نعمتی هرگاه اراده کند می تواند آمادگی خود را بدست آورد و پای مدال باشد.

* به نعمتی گفتم که با یک دست نمی‌شود 2 هندوانه برداشت

وی ادامه داد: زهرا نعمتی و امثال او اگر آماده باشند تیم ملی پاراتیروکمان جای آنها است، تیم ملی اول جای ورزشکار است بعد جای مربی چرا که مربی خالی در تیم ملی چه کار می‌خواهد بکند؟ برایم این مهم است که ورزشکار آماده باشد و بتواند صاحب مدال شود، همیشه به ملی پوشان می‌گویم کسب مدال شما باعث افتخار من است. امروز نعمتی باید خودش تصمیم بگیرد و تکلیف خودش را مشخص کند، در گذشته هم چندباری وقتی که صحبت می‌کردیم به او گفتم با یک دست نمی‌شود 2 هندوانه برداشت.

* با حضور نعمتی در تیم ملی پاراتیروکمان هیچ مشکلی ندارم

کهتری در خصوص حضور همزمان نعمتی در تیم المپیکی و پارالمپیکی عنوان داشت: او همیشه دوست داشت هم در المپیک باشد و هم در پارالمپیک که من به او گفتم هماهنگی‌های تیم ملی پاراتیروکمان با من چرا که مشکلی ندارم و شرایط را برایت فراهم می‌کنم اما نعمتی در تیم المپیکی هم شرایط را برای تو فراهم می کنند؟ اگر قرار بود فراهم کنند چرا پس امروز او را کنار گذاشته‌اند؟ به هر حال دلایل خاص خود را برای حضور در تیم المپیکی دارد اما به عقیده منِ مربی، تمرین کردن در 2 تیم ملی کار سختی است. زهرا نعمتی زمانی که در پارالمپیک مدال طلا را کسب کرد به شدت تحت فشار بود اما کار بزرگی را انجام داد. تمام حرف من این است که چرا باید تحت فشار به این افتخارات برسیم وقتی مسیر ما مشخص است. باید کارمان را به خوبی انجام دهیم.

* زهرا نعمتی به تیم ملی بازگردد می تواند بار دیگر شایستگی خود را نشان دهد

سرمربی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: من باید بگویم که نه من نه هیچ کس دیگر با حضور زهرا نعمتی در تیم ملی پاراتیروکمان مشکلی نداریم و نخواهیم داشت. حضورش در تمرین تیم ملی به خودش بستگی دارد و باید بیاید در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد و تمرینات خود را انجام دهد و شایستگی های خود را ثابت کند. در ورزشی مانند تیراندازی با کمان بخش اعظمی از انتخاب نفرات با رکوردگیری است. بنابراین هیچ مشکلی در اردوهای تیم ملی وجود ندارد و تصمیم نهایی را خود زهرا نعمتی باید بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول