اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پایان حفاری تونل بزرگ گورمیزه در محور اردل ـ دوپلان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طی روزهای اخیر کار حفاری تونل بزرگ گورمیزه پایان یافت و امیدواریم در ادامه با تأمین اعتبارات پوشش تونل‌ها، احداث پل‌های مسیر و روسازی انجام شود و پروژه به بهره‌برداری برسد.

پایان حفاری تونل بزرگ گورمیزه در محور اردل ـ دوپلان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، حسینعلی مقصودی گفت: یکی از تعهدات راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری اتمام حفاری تونل و احداث پل‌ها در این مسیر بود که طی روزهای اخیر کار حفاری تونل بزرگ گورمیزه پایان یافت و امیدواریم در ادامه با تأمین اعتبار مناسب پوشش تونل‌ها، احداث پل‌های مسیر و روسازی انجام شود و پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طول جاده اردل به دوپلان حدود ۱۵ کیلومتر است و در این مسیر چهار تونل قرار دارد که بزرگ‌ترین تونل حدود یک هزار و ۶۶۰ متر است و همچنین سه تونل‌ ۵۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ متری نیز در مسیر وجود دارد که در سنوات گذشته حفاری شده است.

وی افزود: در سال‌ ۱۳۹۸ قرارداد احداث تونل گورمیزه با یک شرکت دولتی منعقد و عملیات اجرایی تونل از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در پایان این سال با سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و بازدید از پروژه گورمیزه، مقرر شد تأمین اعتبار مناسبی برای این تونل انجام شود.

مقصودی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهور به استان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه گورمیزه اختصاص پیدا کرد، اضافه کرد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم حدود ۴۰۰ متر حفاری در این پروژه انجام شده بود اما در حال حاضر حفاری کل یک هزار ۶۶۰ متر تونل به پایان رسیده است.

وی عنوان کرد: تونل گورمیزه بعد از تونل چری بزرگ‌ترین تونل استان است و برای شهرستان اردل بسیار حیاتی است چرا که در مسیر شهرکرد به سمت بازفت و مسجدسلیمان یکی از محورهای موجود به سمت شهرستان اردل محسوب می‌شود و به عنوان یک زیرساخت مهم این شهرستان را از بن بست خارج خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه گورمیزه مسیر ارتباطی استان را با خوزستان کوتاه کرده و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز را در پی دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش ترافیک از سمت شرق به غرب چهارمحال و بختیاری، پیش‌بینی می‌شود محور اردل_دوپلان و تونل گورمیزه به یکی از محورهای پرتردد در استان تبدیل شود، ادامه داد: بر همین اساس با توجه به اینکه شروع پروژه از شهر اردل است و ترافیک باید از معابر شهری عبور کند، در سال گذشته مجوز احداث چهارخطه ورودی شهرستان اردل و کمربندی اردل نیز مصوب شده است.

مقصودی افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است که این موضوع در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیگیری خواهد شد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول