اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش رژیم صهیونیستی دو گردان جدید در کرانه باختری مستقر کرد

ارتش رژیم موقت صهیونیستی که از گسترش دامنه عملیاتهای شهادت‌طلبانه رزمندگان فلسطینی به ستوه آمده است، دو گردان از نیروهای جدید خود را در کرانه باختری مستقر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی دو گردان جدید در کرانه باختری مستقر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم موقت صهیونیستی اذعان کرده است که دیگر قادر نیست از حملات و اقدامات تجاوزکارانه شهرک‌نشینان اسرائیلی در روستاهای فلسطینی جلوگیری کند.

رادیو ارتش صهیونیستی خبر داد که پس از ارزیابی وضعیت، تصمیم گرفته است از امروز، دو گردان اضافی در کرانه باختری مستقر کند و این اقدام را در ادامه اقدامات هفته گذشته خود برای تقویت نیروهای این رژیم عنوان کرده است.

در تاریخ ۳۰ خرداد دو فلسطینی در ورودی شهرک صهیونیست‌نشین «عیلی» در شمال رام‌الله در یک عملیات بی نقص چهار صهیونیست را به هلاکت رساندند. سپس صدها شهرک‌نشین به روستاهای فلسطینی‌ها یورش برده و صدها خانه و خودرو را آتش زدند.

پس از حمله به ورودی شهرک صهیونیست‌نشین «عیلی» و کشته شدن چهار اسرائیلی، ارتش این رژیم سه گردان و یک گروهان به نیروهای خود در کرانه باختری اضافه کرده است. در واقع کرانه باختری به یک پادگان بزرگ نظامی تبدیل شده است و در هر نقطه‌ای دهها نظامی اسرائیلی مشاهده می‌شود، اما تعدد و وسعت عملیات‌های فلسطینی‌ها به شکل واضح حکایت از ناکامی ارتش صهیونیستی در تأمین امنیت شهرک‌نشینان دارد.

شبکه عبری «کان» هم امروز خبر داد که فعالیتهای مسلحانه رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری، بر روی «توانمندی ارتش اسرائیل در سایر مناطق» تأثیر منفی گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که فعالیتهای نظامی مستمر برای مقابله با موج عملیاتهای استشهادی رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری، علت اصلی کمبود نیرو در این ارگان صهیونیست است.

مناطق مختلف در کرانه باختری شاهد تنش مداوم است؛ از یک سو صهیونیستها به روستاهای فلسطینی حمله می‌کنند و از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین، با عملیاتهای شهادت‌طلبانه منافع و اهداف اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم اخیرا در گزارشی نوشت که شرایط فعلی نه تنها موجب ضعف اسرائیل از درون می‌شود، بلکه موجب می‌شود تا «دشمنان اسرائیل» به شکل فزاینده، این رژیم را مورد تهدید قرار دهند.

هاآرتص به بیانیه ویدئویی نتانیاهو پس از عملیات دو فلسطینی در شهرک عیلی اشاره کرد و او را مسئول اصلی تنگنای فعلی دانست که رژیم صهیونیستی گرفتار آن شده است. نتانیاهو در این ویدئو مدعی شده بود که «اسرائیل کشور قانون است» و او به طور کامل از پلیس و نیروهای امنیتی این رژیم حمایت می‌کند.

این روزنامه سپس به تناقضات موجود در سخنان نتانیاهو اشاره کرد و نوشت: «در واقع، این خود نتانیاهو بود که در دوره منتهی به کیفرخواست او در سه پرونده فساد، همواره از پلیس انتقاد می‌کرد. او همچنین کسی است که پس از آغاز محاکمه‌اش بر ادامه سمت نخست‌وزیری اصرار داشت، به گونه‌ای که موجب شد تا وجهه اسرائیل به عنوان کشوری که بی قانونی در آن حکمفرماست تبلیغ شود، همچنین او کسی بود که در طول سالیان متمادی عمداً با کاهش بودجه و انتصابات نادرست نیروی پلیس را بیش از حد تضعیف کرد».

هاآرتص در پایان نوشت، نتانیاهو در دوره جدید نخست‌وزیری خود نیز یک «جوکر» را مسئول نیروهای امنیتی قرار داده است. منظور هاآرتص «ایتمار بن گویر» وزیر جنجالی و تندروی امنیت داخلی است که اختلافات شدیدی میان او و «کبی شبتای» کمیسر پلیس اسرائیل وجود دارد و برخی فرماندهان پلیس نیز برای ابراز وفاداری به بن گویر، اصول زیادی را زیر پا گذاشته‌ا‌ند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول