اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

فارس من| وزارت ارشاد در حوزه عفاف و حجاب چه اقداماتی داشته است؟

وزیر ارشاد گفت: ما در مجموعه وزارت فرهنگ در همه بخش‌ها در حال ایفای مسؤولیت در حوزه مربوط به بحث عفاف و حجاب و حمایت از خانواده ایرانی هستیم و در این باره اقدامات خوبی هم صورت گرفته و در آینده هم صورت خواهد گرفت.

فارس من| وزارت ارشاد در حوزه عفاف و حجاب چه اقداماتی داشته است؟

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که این وزارتخانه در خصوص این وظایف محول شده از در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب چه کرده، گزارشی از عملکرد وزارت ارشاد در رابطه با بحث عفاف و حجاب ارائه کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر ما در همه استانها در حال آغاز برگزاری نمایشگاه های بزرگ مد و لباس ایرانی- اسلامی هستیم که در این نمایشگاه‌ها دسترسی آسان مردم به لباس ایرانی- اسلامی مدنظر قرار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در راستای پوشش ایرانی- اسلامی و برای تولید انواع لباس حجاب با تولیدکنندگان قراردهایی بسته شده است. همچنین ارائه تسهیلات کم‌بهره به آنها برای تولید این پوشاک حجاب و ایرانی- اسلامی هم از اقداماتی است که در این حوزه صورت می گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: همچنین ما جشنواره بزرگ گوهرشاد ( پوشش اصیل ایرانی- اسلامی) را در اواخر تیر ماه خواهیم داشت که در بحث حمایت از آثار سینمای، هنری و رسانه ای است که به موضوع عفاف و حجاب و خانواده پرداخته اند که کار بزرگی است که همکاران در حال تلاش شبانه‌روزی برای برگزاری این جشنواره هستند.

وزیر ارشاد تاکید کرد: ما همچنین پویشهای مردمی در حوزه عفاف و حجاب را داریم که این موضوع هم به بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار کمک می کند.

وی ادامه داد: ما در مجموعه وزارت فرهنگ در همه بخش ها در حال ایفای مسئولیت در حوزه مربوط به بحث عفاف و حجاب و حمایت از خانواده ایرانی هستیم و در این باره اقدامات خوبی هم صورت گرفته است و در آینده هم صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی درباره ساماندهی بازیهای رایانه ای که جزئی از وظایف محول شده است هم گفت: در این راستا هم تلاش ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است، ما امسال برای اولین بار لیگ بزرگ بازی های رایانه‌ای را با حضور یک میلیون نفر داریم که این از کمیت و کیفیت یک عدد بی نظیر است و در این مسئله هم بحث عفاف و حجاب مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مهرماه سال 98 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه‌ای با عنوان «مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» را برای اجرا به دستگاه‌های مسئول ابلاغ کرد. در این مصوبه که در جلسه دوازدهم شهریور سال 98 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود «  ساماندهی بازیهای رایانهای، نمادها و نشانها و حمایت از تولیدات و نمادهای داخلی مبتنی بر فرهنگ عفاف» را برعهده وزارت ارشاد گذاشته است.

در هیمن راستا پویش‌هایی هم در سامانه تعاملی « فارس من» خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است و امضاکنندگان پویش از نهادهای مسئول متولی حجاب خواسته‌اند به وظایف خود عمل کنند.

در متن یکی از این پویش‌ها که با عنوان « 26 نهاد مسئول متولی حجاب پاسخگو باشند» ثبت شده، آمده است: « وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت علوم، مرکز امور زنان و خانواده، وزارت ارتباطات، سازمان تربیت بدنی، شهرداری، وزارت بهداشت، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بهزیستی، وزارت امور خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی، مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قوه قضاییه، وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی مقاومت بسیج و وزارت راه و ترابری، ۲۶ دستگاهی هستند که از سال ۸۴ تاکنون موظف شده‌اند تا وظایفی را که شورای فرهنگ عمومیِ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آن‌ها تعیین کرده است، اجرا کنند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول