اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از آبی که قابل آشامیدن نیست تا سدی که 30 سال در دیشموک راکد است

امام جمعه موقت دیشموک به مشکلات عدیده این بخش از جمله وضعیت بد آب آشامیدنی اشاره کرد.

از آبی که قابل آشامیدن نیست تا سدی که 30 سال در دیشموک راکد است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک امام جمعه موقت دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: این دهه از عید قربان تا عید غدیر خم است که امامت و ولایت علی(ع) به تایید همگان و پیامبر و خداوند رسیده است. 

وی در ادامه گفت: غدیر تک نسخه شفا بخش بشریت است امروزه بحران جهان بحران مدیریت است بدین معنی که جهان به چه طریقی و توسط چه کسی مدیریت شود جهان امروزی اسیر طاغوتهایی است که بشر را به سمت پرتگاههایی سوق می‌دهند و به سوی بی هویتی می‌کشانند از این رو مدیریت جهانی امر بسیار مهمی است که پیغمبر اسلام در روز عید غدیر با نصب امام علی به عنوان رهبر بعد از خود این مسئله را حل کردند. 

حجه الاسلام طاووسیان در ادامه با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده افزود: خداوند به پیامبر دستور دادند که آنچه به تو نازل شده است را ابلاغ کن که این ابلاغ برابر تمام زحمات و سختی‌ها و مشقاتی است که در طول ۲۳ سال برای دین کشیدی و پیغمبر بر اساس دستور الهی امام علی ع را به جانشینی بعد از خود انتخاب کردند و آیه الیوم اکملت لکم دینکم در شان این انتخاب نازل شد.  

وی در ادامه ولایت پذیری را جزء جدا ناپذیر دین عنوان کرد و گفت: غدیر سند زنده حقانیت شیعه است غدیر سرفصل یک تفکر است غدیر تجدید بیعت با امامت و ولایت است و ما هم باید امام شناس باشیم و با امام جامعه و ولی امر مسلمین و ولی فقیه زمان تجدید بیعت نمائیم و از دستورات ایشان پیروی کنیم که همان دستورات خدا و پیغمبر و دین مبین اسلام است.

امام جمعه موقت دیشموک در ادامه با تبریک ولادت با سعادت امام هادی ع گفت: از وجود مبارک و نورانی ابن امام همام دو ارثیه معرفتی برای راهنمایی بشر به یادگار مانده است یکی زیارت جامعه کبیره است که این خود یک دوره امام شناسی است و دیگری زیارت غدیریه است که یک دوره شناخت امیرالمؤمنین است که ما بتوانیم امام علی و ولایت ایشان را بشناسیم. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان حقوق بشر آمریکایی را بزرگترین دروغ تاریخ عنوان کرد و بیان داشت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیاست و این دروغ ابزاری در دست آمریکا برای حمله به سایر کشورهای دنیاست، آمریکا با این راهبرد به کشورها حمله کرد و چپاولگری کرد و کشورها را غارت کردند و نفت و پول مردم را به غارت بردند وجنگ داخلی در خیلی از کشورها راه انداختند و بعضی از کشورها را به گاو شیرده تشبیه کردند که این نشانگر دروغین بودن حقوق بشر آمریکایی ها است.

وی اقدامات آمریکا در نقض حقوق بشر در ایران را چنین بیان کرد که حمله نظامی آمریکا به طبس یکی از این کارهاست که خداوند تبارک این نقشه شوم را نقش بر آب کردند و دوم همکاری و ساماندهی کودتای نوژه در همدان بود که نیز به لطف خدا نقش بر آب شد و به شکست انجامید. 

از دیگر اقدامات آمریکا علیه ایران تحریک و پشتیبانی صدام و راه اندازی جنگ تحمیلی علیه ایران بود که صدمات و لطمات جبران ناپذیری به جمهوری اسلامی وارد شد ولی یک وجب از خاک ایران کم نشد و همچنین با حمله به هواپیمای مسافربری ایران باعث شهادت همه سرنشینان هواپیما شدند  .

وی مهمترین اقدامات آمریکا علیه ایران را تحریم‌های فلج کننده و ترور دانشمندان هسته ای بیان کرد که این بزرگترین دروغ حقوق بشرقرن آمریکایی است که آمریکا را رسوا کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی با روابط خوب با سایر کشورها به روند روبه رشد خود ادامه خواهد داد. 

حجت‌‌الاسلام طاووسیان در ادامه با تبریک روز شهرداری و دهیاری گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی شورای شهر و شهرداری اقدامات خیلی خوبی در سطح شهر انجام دادند که ملموس و قابل تقدیر است و انتظار داریم که این نیروهای انقلابی از این فرصت نهایت استفاده را جهت رشد و شکوفایی شهر و خدمت به مردم استفاده کنند. 

امام جمعه موقت دیشموک با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان گفت: ما از طریق این تریبون از زحمات رئیس جمهور و استاندار در جهت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به این منطقه تشکر می‌کنیم و قدردان هستیم اما نکته مهم این است که خیلی از مسئولین به شهر و بخش ما سفر کردند و قول‌هایی هم دادند اما آنچه که می‌بینیم یا به این قولها عمل نشده و یا هم اگر عمل شده به صورت خیلی کم و نامحسوس است و برای مردم قابل رؤیت نیست. 

 وی در ادامه افزود: یکی از مطالبات مردم دیشموک بحث شهرستانی شدن است که بیش از یک دهه از مطرح شدن آن می‌گذرد و جاهایی که حتی اسمی برای شهرستان شدن نداشتند شهرستان شدند ولی خبری از شهرستانی شدن دیشموک نیست مسئولان سیاسی این مسئله را مستمسکی برای خود کردند و قول دادند ولی هیچ کدام به قول خود عمل نکردند که از رئیس جمهور محترم و استاندار انتظار داریم که این موضوع را تکمیل کنند و شهرستانی شدن دیشموک را به سرانجام برسانند تا از مشکلات مردم کاسته شود و مردم طعم عدالت را بچشند مسئله دیگر مردم دیشموک سد بالیاب است که مطالعات آن در دهه هفتاد شروع شد ولی بعد از سی سال هیچ اقدامی انجام نگرفت و متاسفانه پروژه سد بالیاب از دستور کار خارج شده است.

وی مطالبه دیگر مردم دیشموک را آب شرب شهر دیشموک عنوان کرد و گفت: مسئولینی که به دیشموک می آیند از آب شرب دیشموک استفاده نمی‌کنند چون کیفیت شرب و مصرف ندارد و مردم دیشموک سالهاست که ناچارند با این مشکل بسازند و قرار بود که از رودخانه گندمکار آب شرب شهر تامین شود ولی اقدام موثری صورت نگرفت. 

 حجت‌الاسلام طاوسیان پمپاژ رود سمه را از دیگر مطالبات مردم دیشموک بیان کرد و گفت: با راه اندازی این پروژه اشتغال منطقه تغییر بزرگی خواهد کرد وخیلی از جوانان این منطقه صاحب شغل و درآمد خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول